Iga Świątek z pewnością nie może narzekać na brak zainteresowania sponsorów. Nic w tym dziwnego, gdyż jest najlepszą tenisistką na świecie, która wygrywa najważniejsze turnieje w całym cyklu. Polka wypracowała ogromną markę osobistą, którą wspierają chociażby Porsche czy Rolex. Kto jeszcze jest w tym zacnym gronie? Sprawdź listę sponsorów Świątek.
Iga Świątek to bez wątpienia najlepsza tenisistka młodego pokolenia. Polka szturmem wbiła się do światowego tenisa, a od 4 kwietnia 2022 nieprzerwanie przez 75 tygodni była liderką rankingu WTA. W wieku zaledwie 20 lat przejęła schedę po Ashleigh Barty i do 10 września 2023 roku nie schodziła z pierwszego miejsca. W swojej karierze zanotowała fantastyczne występy i aż 19 razy dochodziła do meczów finałowych turniejów najważniejszego cyklu, w tym tych wielkoszlemowych. Wygrywała w piętnastu z nich, z czego trzy razy we French Open (2020, 2022, 2023) i raz w US Open (2022).
Wspaniałe wyniki osiągane na kortach oraz wyjątkowa osobowość raszynianki czynią ją jedną z najbardziej rozpoznawalnych sportsmenek. Co więcej, tenisistka znalazła się na liście 100 najbardziej wpływowych osób na świecie, sporządzonej przez magazyn "Time". Nie od dziś wiadomo, że jest zaangażowana społecznie, a od początku wojny wspiera Ukrainę. Zatem nic dziwnego, że wokół niej skupia się wiele znanych firm, które bardzo chętnie chcą współpracować i wspierać talent 22-latki. Nie jeden zawodnik i to nawet ze świata piłki nożnej marzy o takiej pozycji, jaką udało się wypracować naszej reprezentantce.
Czytaj też: Ile turniejów wygrała Iga Świątek? Lista wszystkich zwycięstw Polki
Przygoda Świątek z wielkimi sponsorami rozpoczęła się od spektakularnego sukcesu w Roland Garrosie w 2020 roku. Wychowanka Legii Warszawa mając zaledwie 19 lat wygrała swój pierwszy turniej rangi WTA i to od razu wielkoszlemowy. Ten niezwykle głośny wynik odbił się patronatem największej polskiej firmy ubezpieczeniowej PZU, której korzenie sięgają początków XIX wieku. Wspomniany zakład ubezpieczeniowy od lat mocno angażuje się w promocję sportu, m.in. jako mecenas wydarzeń popularyzujących amatorską aktywność fizyczną i zdrowy tryb życia, a współpraca z zawodniczką trwa do dziś. Polka w samym 2022 roku zapewniła firmie aż 115 mln ekwiwalentu reklamowego, co oznacza, że był to strzał w dziesiątkę.
Premierowy tytuł zaowocował także umową z Rolexem, czyli producentem luksusowych zegarków. Nie od dziś wiadomo, że szwajcarska firma angażuje się w sport, w tym głównie w tenisa, o czym świadczą kontrakty z Rogerem Federerem czy Stefanosem Tsitsipasem. Na tym jednak nie kończą się profity ze zwycięstwa w paryskim turnieju. Polka zdecydowała się na kontrakt z francuską firmą Tecnifibre, która produkuje rakiety i sprzęt tenisowy. Tym samym stała się globalną "twarzą" marki wraz z Daniłem Miedwiediewem.
Przez dwa lata Świątek reklamowała chińskiego producenta elektroniki Xiaomi. Wydawało się, że kontrakt zostanie przedłużony, ale tak się nie stało. Polka nie zdecydowała się na ten ruch, gdyż firma po rozpoczęciu wojny na Ukrainie nie wyszła z rynku rosyjskiego. Kolejne sukcesy i tytuły wielkoszlemowy spowodowały jednak, że zainteresowanie naszą zawodniczką jeszcze bardziej wzrosło. W lutym 2023 roku 22-latka została ambasadorką reklamową firmy Oshee, która produkuje napoje izotoniczne. Wcześniej marka przez trzy lata współpracowała z czołowym polskim piłkarzem Robertem Lewandowskim. Ten jednak nie przedłużył umowy.
W marcu tego samego roku podopieczna Tomasza Wiktorowskiego postanowiła zmienić dostawcę odzieży sportowej. Wcześniej przez kilka lat była sponsorowana przez japońskiego Assicsa. Natomiast teraz nosi i reklamuje ubrania firmy ON Running, w którą zainwestował... Roger Federer. Polka wspólnie ze szwajcarską legendą tenisa stworzyła nawet specjalną linię butów.
Raszynianka tuż po triumfie w turnieju WTA 1000 w Stuttgarcie została ambasadorką niemieckiej firmy samochodowej Porsche, która zresztą sponsoruje wspomniane rozgrywki. – Pasujemy do siebie – mówiła liderka światowego rankingu. – Iga idealnie odzwierciedla ducha Porsche – sportowe emocje, dążenie do doskonałości, radość z triumfów na sportowych arenach i rzesze fanów na całym świecie. Dla mistrzyni gry na mączce ta współpraca wydaje się naturalną konsekwencją sukcesów, które odnosiła przed rokiem oraz w kwietniu w turnieju Porsche Tennis Grand Prix w Stuttgarcie. Za każdy z tych triumfów odebrała główną nagrodę, samochód Porsche – dopowiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.
Kolejną współpracą trzykrotnej triumfatorki French Open jest ta z firmą Visa. To jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych. Marka zaprasza do współpracy sportowców, którzy wystartują w igrzyskach olimpijskich w Paryżu w 2024 roku. – Znalezienie się w gronie Team Visa wśród tak wielu niezwykłych sportowców pomoże mi dalej działać na rzecz spraw bliskich mojemu sercu, zarówno w kwestiach sportowych, jak i społecznych, które są dla mnie ważne – powiedziała Polka.
Natomiast najnowszym partnerem reprezentantki Polski jest firm Infosys, której logo można zobaczyć na stroju sportowym naszej gwizdy. To globalna firma z Indii działająca w obszarze usług cyfrowych i konsultingowych, która wspiera tenis od blisko dziesięciu lat. Infosys ma współpracować z zespołem Świątek, aby zbudować zaawansowaną analitykę danych, co ma udoskonalić szkolenie i pomóc rozwinąć jej mocne strony oraz dopasować strategię.
◾PZU
◾Rolex
◾Tecnifibre
◾ON Running
◾Oshee
◾Porsche
◾Infosys
◾Visa
Czytaj też:
Wielka umowa Świątek. Polka ambasadorką światowego giganta!
Świątek ambasadorką światowej marki. "To pomoże mi dalej działać"
Nowy sponsor Świątek. "Przyniesie to niesamowitą jakość"
Wyjątkowy mecz Igi Świątek. Pierwszy taki przypadek