Największa gwiazda zawodowej ligi koszykówki NBA LeBron James powraca do numeru 23 na koszulce, z którym rozpoczynał karierę, rezygnując z "szóstki" na znak szacunku dla zmarłego w ubiegłym roku wybitnego gracza Billa Russella.
– To decyzja LeBrona. Chce w ten sposób wyrazić szacunek dla Billa Russella – powiedział menedżer Jamesa Rich Paul.
38-letni James to czterokrotny mistrz NBA. Koszykarz Los Angeles Lakers pobił na początku lutego osiągnięcie strzeleckie Kareema Abdula-Jabbara – 38 387 pkt. Obecnie rekord "Kinga Jamesa" wynosi 38 652. Żaden inny zawodnik nie przekroczył granicy 37 tys. punktów.
Na początku kariery w NBA w Cleveland Cavaliers James grał z numerem 23 na koszulce. Wrócił do niego po powrocie do Cavaliers z Miami Heat, a później grał w nim przez pierwsze trzy sezony pobytu w Los Angeles. W drużynie z Florydy nie mógł z nim występować, ponieważ jest on w klubie zastrzeżony na cześć Michaela Jordana, chociaż on nigdy w tym klubie nie grał.
Russell zdobył z Boston Celtics jedenaście tytułów NBA, był członkiem Galerii Sław NBA jako koszykarz i trener. Z reprezentacją USA zdobył złoty medal olimpijski na igrzyskach w Melbourne (1956) i został uznany najlepszym graczem turnieju.
Uczestniczył w latach 60. XX wieku w manifestacjach i marszach społecznych razem z Martinem Lutherem Kingiem Jr. oraz słynnym bokserem Muhammadem Alim, domagając się równouprawnienia Afroamerykanów i zniesienia dyskryminacji rasowej. Za swoją działalność społeczną otrzymał od prezydenta USA Baracka Obamy Medal Wolności.
Koszykarz został pośmiertnie uhonorowany przez ligę NBA, która pierwszy raz w historii zastrzegła numer koszulki "6". Decyzja ta oznacza, że w żadnym zespole NBA nikt nie otrzyma już stroju z tym numerem (koszykarze, którzy obecnie mają taki numer na koszulce, mogli pozostać przy swoim wyborze). W drużynie z Bostonu od sezonu 1968/69, ostatniego w zawodniczej karierze środkowego, żaden gracz nie może mieć tego numeru.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.