| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Nie wchodzimy do ekstraklasy tylko po to, by się utrzymać. Może uda się nam w niej "namieszać" – powiedział wiceprezes beniaminka Ruchu Chorzów Marcin Stokłosa. Niebiescy wrócili do elity po sześciu latach.
14-krotni mistrzowie Polski opuścili najwyższą klasę rozgrywkową w 2017 roku, a później odnotowali jeszcze dwa kolejne spadki. W sezonie 2020/21 zajęli trzecią lokatę w swojej grupie trzecioligowej, rok później awansowali do 2. ligi, a przed rokiem na zaplecze ekstraklasy. Tegoroczny awans był ich trzecim z rzędu.
– Chodzi też o godne reprezentowanie Ruchu w każdym meczu. Mamy ambitną drużynę, głodną sukcesów. Wydaje nam się, że jesteśmy gotowi na ekstraklasę. Przygotowywaliśmy się do niej jeszcze nie wiedząc, czy awansujemy. Transfery były zaplanowane dużo wcześniej. Chcemy zobaczyć zespół walczący bez obaw o trzy punkty – być może – nie taki diabeł straszny, jak go malują – dodał Stokłosa.
Podkreślił, że transfery było dokonywane na miarę możliwości finansowych klubu. – Zrobiliśmy to, na co mieliśmy pieniądze. Kominów płacowych nie ma i nie będzie. Taką przyjęliśmy zasadę. Wierzymy w naszych zawodników. Oczywiście zmiana ligi to niełatwa rzecz, były pożegnania z niektórymi piłkarzami, ale na rzeczywistość nie ma się co obrażać – zaznaczył Stokłosa.
W związku z koniecznością demontażu oświetlenia na chorzowskim stadionie Niebiescy wiosną podejmowali rywali w Gliwicach i tak też będzie na początku rundy jesiennej. Potem mają się przenieść na Stadion Śląski. Po sezonie samorząd Chorzowa zadecydował o budowie nowej areny dla Ruchu, wsparcie z budżetu państwa zadeklarował premier Mateusz Morawiecki.
– Zaczynamy w Gliwicach, gdzie rozegramy pięć spotkań, a później będziemy podejmować rywali na Śląskim. Mamy nadzieję, że będzie dla nas tak przychylny, jak ten gliwicki – powiedział wiceprezes.
Umowa najmu Stadionu Śląskiego (położonego w Chorzowie) ma być wariantowa i pozwalać na korzystanie z całej widowni lub jej części. – Na czas budowy naszego obiektu będziemy zabezpieczeni. Mamy nadzieję, że nic nie stanie na przeszkodzie i inwestycja wkrótce ruszy z kopyta. Śląski daje nowe możliwości, postaramy się je wykorzystać. To wyzwanie i przed nami dużo pracy marketingowej, by przyciągnąć na niego kibiców (widownia ma 55 tys. miejsc, stadion w Gliwicach - 10 tys.).
Nowy stadion przy ul. Cichej ma powstać do 2027 roku i kosztować 261 mln. Dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki ma wynieść 104 mln.
Drużyna prowadzona przez trenera Jarosława Skrobacza rozegrała w trakcie przygotowań pięć sparingów, część podczas obozu w Busku-Zdroju. Wygraną zakończył się dopiero ostatni mecz kontrolny – z 1-ligową Odrą Opole 2:0.
Wcześniej Niebiescy zremisowali z zespołem rumuńskiej elity FC Voluntari (0:0), z drugoligowym Hutnikiem Kraków (1:1) i pierwszoligową Stalą Rzeszów (1:1), a przegrali z piątym zespołem minionego sezonu ekstraklasy Piastem Gliwice 0:1.
Po ośmiu latach do Ruchu wrócił pomocnik Filip Starzyński, który ostatnio grał w Zagłębiu Lubin.
Był dziesiątym zawodnikiem pozyskanym latem przez chorzowian. Wcześniej do ekipy beniaminka dołączyli m.in. bramkarz Michał Buchalik (ostatnio Lechia Gdańsk, w przeszłości gracz Ruchu) oraz napastnik Dominik Steczyk (z trzecioligowego niemieckiego Hallescher FC).
Po awansie pożegnało się z chorzowską drużyną ośmiu piłkarzy, m.in. doświadczony pomocnik Łukasz Janoszka. Z Ruchem zdobył trzy medale mistrzostw Polski – srebro w 2012 oraz dwa brązy w 2010 i 2014, Łącznie rozegrał w niebieskich barwach 328 meczów, strzelił 56 bramek.
W pierwszej kolejce sezonu zagrają 23 lipca na wyjeździe z Zagłębiem Lubin.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.