| Piłka nożna / Betclic 1 Liga
Chciałbym wierzyć, że praca wykonana z całym pionem sportowym i zmiany w drużynie sprawią, że nasz zespół będzie mocniejszy niż w poprzednim sezonie – powiedział Radosław Sobolewski, trener piłkarzy Wisły Kraków, przed startem rozgrywek 1. ligi.
Jego zadaniem będzie wywalczenia awansu do Ekstraklasy.
Dla 13-krotnych mistrzów Polski poprzedni sezon zakończył się niepowodzeniem, a plan szybkiego powrotu do grona najlepszych zespołów w kraju legł w gruzach po dotkliwej porażce 1:4 w półfinale baraży z Puszczą Niepołomice.
W czerwcu Wisła mogła zmienić właściciela, gdyż przez całą wiosnę prowadzone były negocjacje z funduszem Mada Global ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich w sprawie sprzedaży większościowego pakietu akcji. Ostatecznie prezes i główny udziałowiec krakowskiego klubu Jarosław Królewski nie zdecydował się na transakcję. Jednym z argumentów było zachowanie stabilizacji w klubie. Nowy właściciel chciał gruntownie przebudować pion sportowy, zastępując m.in. dyrektora sportowego Kiko Ramireza i trenera Sobolewskiego.
Wisła była bardzo aktywna na rynku transferowym. Z zespołem rozstało się 11 piłkarzy (w tym kilku zostało wypożyczonych), ale tylko trzech z nich odgrywało kluczową rolę – najlepszy strzelec Luis Fernandez, który związał się z Lechią Gdańsk oraz skrzydłowy Alex Mula i pomocnik James Igbekeme.
Dyrektor sportowy Ramirez nadal penetrował przede wszystkim dobrze sobie znany rynek hiszpański i sprowadził latem pięciu swoich rodaków: bramkarza Alvaro Ratona, stopera Eneko Satrusteguiego oraz skrzydłowych Jesusa Alfaro i Angela Baenę. Fernandeza ma natomiast zastąpić Joan Roman Goku, który został wykupiony z Podbeskidzia Bielsko-Biała, a wcześniej był piłkarzem m.in. Śląska Wrocław i Miedzi Legnica.
Pozyskano także trzech Polaków - pomocników Dawida Olejarkę ze Stali Rzeszów i Patryka Gogóła z rezerw Lecha Poznań oraz napastnika Szymona Sobczaka z Zagłębia Sosnowiec. W klubie zapewniają, że to jeszcze nie koniec transferów.
W tym sezonie Wisła ma dysponować budżetem na poziomie 25 milionów złotych, z czego prawie połowa przeznaczona będzie na utrzymanie kadry pierwszego zespołu. Mimo braku awansu udało się utrzymać prawie wszystkich sponsorów, w tym tego najważniejszego – Orlen Oil.
Krakowianie do sezonu przygotowywali się w swoim ośrodku treningowym w Myślenicach. Rozegrano cztery sparingi – ze Stalą Mielec (3:2), Hapoelem Beer Szewa (3:1), Polonią Bytom (0:2) i Zagłębiem Sosnowiec (0:0).
Wiosną Wisła rozgrywała swoje mecze przy ograniczonej do 9 tysięcy widowni. Było to spowodowane remontem stadionu na III Igrzyska Europejskie. Teraz będą udostępnione wszystkie miejsca, a władze klubu liczą na wysoką frekwencję. Na barażu z Puszczą, gdy już były otwarte trzy trybuny, zjawiło się 24 tysiące kibiców. To pokazuje, że 13-krotni mistrzowie Polski, mimo niepowodzeń w ostatnich latach, wciąż mają wierne grono fanów, którzy liczą na to, że wiosną przyszłego roku będą świętować awans do Ekstraklasy.
– Chciałbym wierzyć, że praca wykonana z całym pionem sportowym i zmiany w drużynie sprawią, że nasz zespół będzie mocniejszy niż w poprzednim sezonie. Teraz trzeba udowodnić swoją wartość na boisku. Mam zespół trochę inny, ale jest to ciekawa mieszanka. Chcemy grać jak w poprzedniej rundzie, ale dołożyć do tego lepszą skuteczność w ofensywie i nie tracić tylu głupich bramek – zapowiedział Sobolewski.
Wisła sezon zainauguruje w sobotę wyjazdowym meczem z Górnikiem Łęczna.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.