System wideo weryfikacji VAR został wprowadzony w rozgrywkach norweskiej ligi w kwietniu i po trzech miesiącach już został znienawidzony przez kibiców, działaczy, część sędziów i samych piłkarzy, gdyż nie tylko zawodzi technicznie, ale przerywa mecze na zbyt długo.
10 kwietnia w dniu premiery VAR podczas czterech z siedmiu meczów system w momentach, kiedy sędziowie musieli podejmować kluczowe decyzje, nie działał, ponieważ przestała funkcjonować część kamer z powodu zamoknięcia kabli łączących je z centrum sędziowskim VAR.
W niedzielę w meczu Odd – Valerenga arbitrzy po bramce dla gospodarzy zastanawiali się nad spalonym przez siedem i pół minuty, a jednym z powodów tej przerwy były ponownie problemy techniczne.
"To skandal, ale jak widać w Norwegii VAR działa tak, że jak padnie bramka wiosną, to decyzja o jej uznaniu lub nie zapadnie dopiero jesienią" – nie szczędzili złośliwości komentatorzy kanału telewizji TV2.
Największy norweski dziennik "Verdens Gang" przeprowadził ankietę wśród stowarzyszeń kibiców 16 klubów najwyższej ligi – Eliteserien. Wszystkie zgodnie stwierdziły, że nienawidzą VAR i swojej federacji (NFF), która podjęła decyzje o wprowadzeniu systemu, zabijając dramaturgię i napięcie na stadionach.
Kibice protestują bannerami na trybunach i okrzykami oraz wchodzeniem na stadiony dopiero 15 minut po rozpoczęciu meczu.
– VAR został wprowadzony zbyt wcześnie oraz bez odpowiednich testów i po prostu w Norwegii nie działa – powiedział gazecie trener Molde Erling Moe.
Dodał, że system jest ponadto zbyt drogi i kosztuje norweskie kluby ok. 1,5 miliona euro rocznie.
Tegoroczny sezon norweskiej Eliteserien trwa od 10 kwietnia do 2 grudnia i główny sędzia przy NFF Terje Hauge zwrócił uwagę na norweski klimat poważnie zakłócający działanie VAR.
– Na początku i pod koniec sezonu wiele z meczów rozgrywanych jest przy padającym śniegu, który pokrywa linie i miejsca krytyczne, jak narożniki i pole karne, zakłócając przy tym obraz z kamer. Ktoś będzie musiał odśnieżać te miejsca i to podczas trwania spotkania, ponieważ przerwy z tego powodu nie wchodzą w grę – przekazał
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1019 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.