To było tornado – mówił dyrektor Tour de Pologne Czesław Lang w Poznaniu, na mecie pierwszego etapu wyścigu. Gwałtowna burza o mało co nie przeszkodziła w dokończeniu rywalizacji.
Lang przyjechał na metę wcześniej, żeby dopilnować sytuacji. – Miałem kontakt z sędzią głównym i z obsługą techniczną, żeby wiedzieć, czy zdąży na czas wszystko uprzątnąć. Gdyby burza trwała 10 minut dłużej albo kolarze przyjechali 10 minut wcześniej, stracilibyśmy ten etap – przyznał.
Gwałtowna burza rozpętała się na mecie etapu na torze samochodowym Poznań ok. pół godziny przed przyjazdem zawodników. Podmuchy wiatru były tak silne, że spychały banery i balony reklamowe na trasę. Organizatorom udało się jednak posprzątać i zabezpieczyć ostatni odcinek etapu.
Kolarze w tym czasie zbliżali się do Poznania w dużo lepszych warunkach, ostrożnie omijając gałęzie i kałuże. Ale nie obyło się bez kraks, które podzieliły peleton. Do największej doszło 6 km przed metą, do kolejnej – już na torze Poznań.
W pierwszej grupie do mety dojechało tylko 32 zawodników. O zwycięstwo walczyli faworyci, znakomici sprinterzy. Wygrał i zdobył koszulkę lidera Belg Tim Merlier z ekipy Soudal-Quick Step. Drugie miejsce zajął Holender Olav Kooij (Jumbo-Visma), a trzecie Kolumbijczyk Fernando Gaviria (Movistar).
Najlepszy z Polaków, jadący w barwach reprezentacji Maciej Paterski, zajął szóste miejsce. Po etapie sędziowie postanowili sklasyfikować wszystkich zawodników w tym samym czasie.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.