| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Zagłębie Lubin chce się rozwijać nie tylko sportowo. Ostatnio klub zapowiedział wielkie plany związane z modernizacją klubowej infrastruktury. Celem jest także lepszy wynik sportowy niż w poprzednich latach. – To wszystko wymaga czasu. Dobrego zespołu nie buduje się w tydzień albo miesiąc – mówi w rozmowie z TVPSPORT.PL prezes klubu, Michał Kielan.
Przemysław Chlebicki, TVPSPORT.PL: – 12 sierpnia zostały przedstawione plany modernizacji infrastruktury klubu. Dlaczego właśnie w tym momencie?
Michał Kielan, prezes Zagłębia Lubin: – Inwestycja została zabezpieczona finansowo dzięki wsparciu z Ministerstwa Sportu i Turystyki, a także ze strony właściciela. Uznaliśmy, że jest to odpowiedni czas, żeby więcej powiedzieć o naszych planach, nad którymi pracowaliśmy od dłuższego czasu.
– O tych planach mówiło się przez ostatnie dwa lata.
– To, co teraz widać to efekt dwuletniej pracy nad całym obiektem. Zaczęło się od wykupienia Stadionu Górniczego od Starostwa Powiatowego w Lubinie, ale konieczne były kolejne etapy organizacyjne. Niestety trochę to musiało potrwać. Cieszę się jednak, że przyniosło to szczęśliwy koniec przygotowań do inwestycji. Pierwszy etap rozbiórkowy jest już za nami i idziemy dalej. Do końca sierpnia ma zostać wyłoniony wykonawca. Przeprowadzone jest postępowanie "Zaprojektuj i wybuduj". Wkrótce będziemy mieli jego finisz ze strony klubu.
– Kibiców najbardziej nurtował temat budowy hali sportowej, o którym mówiło się już wcześniej. Czy był to jeden z pana głównych celów od początku pracy w klubie?
– Z Zagłębiem jestem związany od dziecka, dlatego wiem, jak ważna jest budowa tej hali dla kibiców oraz całego regionu. Wszystko już mamy ustalone. Teraz trzeba tylko rozpocząć budowę.
CZYTAJ TEŻ: Prezes Zagłębia zapowiada dużą inwestycję. "Pochłonie 50 milionów"
– Czy hala będzie wykorzystywana jedynie w celach sportowych?
– Ma spełniać także inne zadania. Będzie przystosowana także do organizacji wszelkich koncertów i wystaw.
– Czy klub będzie odpowiedzialny za organizację tych wydarzeń?
– Tak, hala będzie w pełni należała do klubu, dlatego będziemy mogli sami zajmować się różnymi wydarzeniami na tym obiekcie.
– Klub planuje także zmodernizować stadion. Jakie są plany?
– Chcielibyśmy wymienić siedziska na stadionie. Właśnie kończą się negocjacje z wykonawcą, który został wyłoniony w przetargu. Zależy nam także na tym, aby wymienić punkty gastronomiczne na stałe punkty. Kolejnym elementem będą prace nad elewacją stadionu.
– Kibice Zagłębia w ostatnich latach domagali się powstania klubowego muzeum. Czy prace nad obiektami oznaczają również podjęcie pracy nad takim projektem?
– Mamy to w planach.
– Ostatnio o Zagłębiu mówi się dużo i pozytywnie. Głównie za sprawą lepszych wyników sportowych oraz rekordowej frekwencji. Czy jest to także motywacją dla pana, jako prezesa?
– Tak, ale trzeba powiedzieć, że jest to efekt ciężkiej dwuletniej pracy. W pierwszej kolejności postawiliśmy na budowę odpowiedniej drużyny. Ale zdajemy sobie sprawę z tego, że wszystko wymaga czasu. Dobrego zespołu nie buduje się przez tydzień albo miesiąc. Ciągle trzeba pracować nad składem i móc wymieniać zawodników na lepszych. Na przykład wyniki Rakowa to konsekwencja działań przez ostatnie lata.
– Raków jest inspiracją dla Zagłębia?
– Uważam, że jest to dobry przykład klubu, który osiągnął sukces za sprawą procesu. Nie można natychmiast żądać poprawy wyników i pieniądze też tego nie gwarantują. Dlatego bardzo mnie cieszy, że mimo różnych turbulencji, nie zeszliśmy z polityki, którą obraliśmy na samym początku. Czyli stworzyć młodą drużynę na bazie Akademii Zagłębia Lubin, która będzie wspomagana doświadczonymi graczami. Pierwsze miejsce w Pro Junior System i sprzedaż Łukasza Łakomego pozwoliły nam na dalsze budowanie zespołu.
– Nie obawia się pan, że chęć coraz lepszych wyników może sprawić, że mniej młodzieżowców będzie grać regularnie?
– Latem sprowadziliśmy do klubu zawodników bardzo jakościowych, ale proszę zauważyć, że cały czas jesteśmy z przodu pod względem młodzieżowców. Nie schodzimy z tej drogi. Cały czas robimy swoje i gramy na własnych zasadach. I sądzę, że niedługo przyniesie to odpowiedni skutek.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.