Ugandyjczyk Victor Kiplangat wygrał bieg maratoński na lekkoatletycznych mistrzostwach świata w Budapeszcie. Na mającej ponad 42 km trasie działo się wiele – były upadki i sprinterski finisz, który rozstrzygnął losy srebrnego medalu. Jedyny Polak w stawce, Adam Nowicki, zajął 34. miejsce.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Piotr Lisek mówi o końcu kariery. "Muszę się... odmłodzić"
Nowicki nie odegrał w niedzielnym biegu większej roli. Polak rozpoczął spokojnym tempem, długo biegnąc na odległych miejscach. W drugiej połowie dystansu znacząco jednak poprawił swoją pozycję, wyprzedzając sporą grupę zawodników. Ostatecznie dobiegł do mety na 34. miejscu z czasem 2:16:22. Do Kiplangata stracił blisko siedem i pół minuty.
Ugandyjczyk od startu trzymał się faworytów biegu. Po 30 km ruszył w ucieczkę z reprezentantami Etiopii Leulem Gebresilase oraz broniącym tytułu Tamiratem Tolą. Jako jedyny wytrzymał wysokie tempo i z czasem 2:08:53 zdobył dla Ugandy pierwsze w historii złoto mistrzostw świata w maratonie.
Tola opadł z sił i zszedł z trasy po 35 km, natomiast Gebresilase po sprinterskim finiszu został wyprzedzony na ostatnich metrach przez reprezentującego Izrael Maru Teferiego.
Pecha miał drugi z reprezentantów Ugandy Stephen Kissa. 34-latek po ok. 30 km zaliczył bolesny upadek, potykając się o stopę biegnącego przed nim zawodnika. W efekcie mocno zbił kolano i stracił kontakt z liderami wyścigu. Ostatecznie zajął 5. miejsce. Wywrotkę przy strefie bufetu zaliczył też Teferi, ale miał więcej szczęścia, bo szybko zdołał wrócić na trasę.
Tak jak i w sobotę w biegu kobiet, zawodnikom mocno dały się we znaki wysokie temperatura i wilgotność. Bieg ukończyło 60 z 85 startujących maratończyków.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1019 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.