Pamiętacie mecz Barcelony z Wolfsburgiem w Lidze Mistrzów kobiet, który oglądało 91 648 osób? To już nie jest rekord frekwencji na żeńskim wydarzeniu sportowym. Nowy należy do siatkarskiego spotkania Nebraska Cornhuskers – Omaha Mavericks i wynosi 92 003 kibiców.
Areną zmagań był Memorial Stadium w Lincoln. Zwykle służy do rozgrywania uniwersyteckich meczów futbolu amerykańskiego. W teorii jego oficjalna pojemność to 85,458, ale w przeszłości przekraczano już na nim 90 tysięcy widzów. Dodatkowo w trakcie rywalizacji siatkarskiej, część widowni siedziała na płycie stadionu.
Mecz Nebraska Cornhuskers – Omaha Mavericks obejrzało 92 003 kibiców
– Płakałem dziś pięciokrotnie. To niesamowicie emocjonalny dzień – przyznał po spotkaniu John Cook, trener Nebraski, czterokrotnych triumfatorów mistrzostw NCAA.
– Zaryzykowaliśmy, grając na Memorial Stadium. Chcieliśmy pobić rekord i to się udało. Nie sądzę, że ktoś mógł sobie to wyobrazić, gdy zaczynaliśmy – dodał szkoleniowiec.
O pomyśle rozegrania meczu po raz pierwszy poinformowano w lutym, a wydarzenie nazwano "Dniem Siatkówki w Nebrasce".
Spotkanie zakończyło się gładkim zwycięstwem Nebraski 3:0 (25:14, 25:14, 25:13). Gospodarze są liderem pod względem frekwencji na meczach NCAA.
Bilety na wydarzenie kosztowały 25 dolarów dla dorosłych i 5 dla uczniów szkół średnich i młodszych. Wejściówki na rynku wtórnym osiągnęły cenę aż 400 dol.
Poprzedni rekord sportowej imprezy kobiet w Stanach Zjednoczonych datowany jest na 10 lipca 1999 roku. Tego dnia 90 185 osób wzięło udział w finale mistrzostw świata w piłce nożnej na Rose Bowl w kalifornijskiej Pasadenie, w którym wystąpiły reprezentacje USA i Chin.
Polska – Serbia na Stadionie Narodowym w MŚ 2014
W Polsce z meczów siatkarskich na otwartych arenach pamięta się o spotkaniu otwarcia mistrzostw świata 2014. Wówczas biało-czerwoni pokonali Serbię na Stadionie Narodowym 3:0. Rywalizację w Warszawie śledziło 62 tysiące widzów.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.