Jakob Ingebrigtsen pobił rekord świata na nieolimpijskim dystansie 2000 m podczas lekkoatletycznego mityngu Diamentowej Ligi w Brukseli. Norweg uzyskał wynik 4.43,13.
Poprzednim rekordzistą był słynny Marokańczyk Hicham El Guerrouj, który w 1999 roku w Berlinie osiągnął rezultat 4.44,79.
Przed zawodami próbę bicia rekordu na 200 m zapowiadała Jamajka Shericka Jackson. Podczas niedawnych mistrzostw świata w Budapeszcie sięgnęła po złoty medal wynikiem 21,41 s, tylko 0,07 gorszym od osiągnięcia nieżyjącej już Amerykanki Florence Griffith-Joyner z igrzysk olimpijskich w Seulu w 1988 roku.
– Byłam tak blisko. Gdyby trochę powiało (w finale w Budapeszcie było praktycznie bezwietrznie: 0,1 m/s ), pobiłabym ten rekord. Tak niewiele brakuje. Spróbuję to zrobić jutro – mówiła Jackson.
Nie udało się. Reprezentantka Jamajki wprawdzie zdeklasowała rywalki, ale rezultat 21,48 jest tylko rekordem Diamentowej Ligi.
Wielu kibiców przyszło na Stadion Króla Baudouina dla szwedzkiego tyczkarza Armanda Duplantisa. Na trybunach nie zabrakło "cara tyczki" Ukraińca Siergieja Bubki. Widoczne były transparenty "6,23", wyrażające życzenie, żeby Szwed atakował własny rekord świata.
Duplantis skoczył 6,10 i podjął próbę bicia rekordu. W trzeciej próbie był bliski sukcesu, jednak poprzeczka spadła.
W piątek zanotowano kilka innych wartościowych wyników. Japonka Haruka Kitaguchi uzyskała najlepszy w tym sezonie wynik na świecie w rzucie oszczepem – 67,38 m, a Holenderka Femke Bol pobiła rekord organizowanego od 1977 roku prestiżowego mityngu w biegu na 400 m przez płotki – 52,11.
W stolicy Belgii Polacy nie startowali. Finał Diamentowej Ligi odbędzie się w dniach 16-17 września w amerykańskim Eugene.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.