Kilka tygodni temu lekkoatletyczne środowisko żyło nieporozumieniem na linii Robert Korzeniowski – Dawid Tomala. Minęło wystarczająco dużo czasu, by panowie ochłonęli i wytłumaczyli sobie najważniejsze sporne kwestie. Czterokrotny mistrz olimpijski zdradza nam, jak teraz wygląda sytuacja.
– Cieszę się, że nie ma go w kadrze i mam nadzieję, że go nie będzie – powiedział Dawid Tomala o Robercie Korzeniowskim i dolał oliwy do ognia. Mistrz olimpijski z Tokio nie krył rozczarowania po nieudanym starcie w MŚ w Budapeszcie.
Nie gryzł się w język i w rozmowie z Łukaszem Jachimiakiem z serwisu sport.pl mówił: – Robert zachował się w stosunku do nas bardzo nie w porządku, oczerniając w wywiadzie. Zarzucił nam, że nie poświęcamy się dla sportu. A my oddajemy całe serducho, wszystko poświęcamy, żeby było jak najlepiej. To on się kompletnie nie odnalazł jako szkoleniowiec.
Po kilku tygodniach emocje opadły. Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski opowiedział nam, w jaki sposób zażegnano konflikt.
– Nie ma sensu wracać do tej sytuacji. Nie wywoływałem konfliktu. Nie mam zamiaru podsycać złych emocji. Widziałem się z Dawidem. Spotkaliśmy się w Krynicy. Porozmawialiśmy. Wydaje mi się, że wszystko jest już wyjaśnione. Nie mam negatywnych odczuć. Byłem zadziwiony tym, co się działo. Nie chcę się wypowiadać za Tomalę. Nie szukałem go. On znalazł mnie. Fajnie, że doszło do takiej wizyty. Najwidoczniej uważnie czytał i słuchał, co pojawiało się w mediach. Pojawiła się refleksja. To dobrze. Cieszę się – wyjaśnił 55-latek.
Multimedalista najważniejszym imprez sportowym uważa, że koleżanki i kolegów po fachu czekają trudne igrzyska. – Wiemy, że w Paryżu nastąpi rewolucja. Polacy powalczą w rywalizacji drużyn. Przyszło nowe. Trzeba się dostosować. Nadal niejasny jest program igrzysk w Los Angeles w 2028 roku. Nie wiemy, jak będzie wyglądała ta impreza i ogólnie lekkoatletyka. Pozostaje duża niewiadoma. Wracając jednak do zmagań we Francji – do medali w chodzie sportowym długa droga.
– Patrzę na wyniki Katarzyny Zdziebło i te zapewniają miejsce w okolicach "TOP 20". Żeby walczyć o podium musi wrócić do odpowiedniego rytmu. Powinna być efektywna i dobra technicznie. Powinna być tak samo dobrze nastawiona do pracy i treningów, jak przed mistrzostwami świata w Eugene. Wtedy można potencjalnie oczekiwać sukcesów.
– Coraz lepiej prezentuje się natomiast Olga Chojecka. Jeśli miałbym szukać medali, to robiłbym to w sztafecie. Gdyby panowie poszli w granicach 38:30, a panie 42:00 na 10 kilometrów będzie można myśleć o walce o czołowe lokaty. Cały czas liczę na Tomalę. Jeśli się reaktywuje i w dobrej formie będzie Łukasz Niedziałek odetchnę. Na tę chwilę to wróżenie z fusów – przekazał.
Korzeniowski od lat stara się wspierać młodzież. Dopinguje talenty, by nie schodziły ze sportowej ścieżki. Pojawił się również na ulicach stolicy, gdy ludzie rywalizowali na trasie Maratonu Warszawskiego.
– Wychowaliśmy nowe pokolenie Polaków-biegaczy. Moją rolą jest zachęcanie ludzi do aktywności. Sport ma sens. Sam pokonałem "Warszawską Dychę" na trasie "Nice To Fit You". Musimy zrozumieć, że nie można trenować tylko, gdy jest niezbyt ciepło lub niezbyt zimno na dworze. Warto zostać na zewnątrz. Wiem, że fajnie cieszyć się z medali Polaków, ale warto pamiętać o młodzieży i tym, że oni potrzebują motywacji do pracy, by potem były jej dobre efekty.
– W chodziarstwie są młodzi i zdolni zawodnicy. Musi być nas wielu startujących. Będziemy się rozwijać, gdy będzie ruch masowy. Potrzeba kilku tysięcy osób. W USA amatorsko chodzi 120 milionów osób. Trendy napływają stamtąd. Warto brać wzorce – przekazał założyciel klubu RK Athletics.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.