Znamy już siedmiu z dwunastu uczestników siatkarskiego turnieju na igrzyskach w Paryżu. Kto już jest pewny gry o olimpijskie medale, a kto może uzupełnić stawkę?
Turnieje kwalifikacyjne były pierwszym etapem walki o występ w Paryżu. Z nich przepustki na igrzyska wywalczyło sześć reprezentacji: Polska i Kanada (turniej w chińskim Xi'an), USA i Japonia (turniej w Tokio) oraz Niemcy i Brazylia (turniej w Rio de Janeiro). Niespodzianki? Z pewnością jedną z nich jest awans Kanady kosztem brązowych medalistów poprzednich igrzysk, Argentyńczyków. Drugą sensację sprawili Niemcy, pozostawiając w pokonanym polu m.in. Włochów i Irańczyków.
Do szczęśliwej szóstki dołączy rzecz jasna Francja, gospodarz przyszłorocznych igrzysk. Do rozdysponowania zostało zatem pięć miejsc w rankingu FIVB. Jedno z nich trafi do przedstawiciela Afryki, w ramach zapewnienia reprezentacji z każdego kontynentu. Drużyny z Afryki nie będą grać w Lidze Narodów, a swoje mistrzostwa rozgrywały w tym roku, co sprawia, że praktycznie pewny jest awans Egiptu, aktualnie 18. drużyny klasyfikacji.
Pozostałe cztery miejsca trafią do najwyżej sklasyfikowanych reprezentacji, już bez podziału na kontynentu. W ten sposób na igrzyska dostaliby się na dziś mistrzowie świata, Włosi (3. miejsce rankingu), Argentyńczycy (6. miejsce), Słoweńcy (7. miejsce) i Serbowie (9. miejsce). Ranking zostanie zamknięty po fazie zasadniczej przyszłorocznej Ligi Narodów.
Trzy pierwsze zespoły są w dość bezpiecznym położeniu. Słoweńcy mają bowiem aż 73,44 punktu przewagi nad sklasyfikowanymi na 11. lokacie Kubańczykami i tylko prawdziwy kataklizm mógłby sprawić, że zostaliby wyprzedzeni. Drżeć muszą za to Serbowie, bo ich przewaga nad Kubą to tylko 19,54 pkt.
Wiele wskazuje z kolei na to, że na igrzyskach olimpijskich po raz pierwszy od 2012 roku zabraknie reprezentacji Iranu, której nie udało się awansować z turnieju w Rio de Janeiro, a w rankingu do Serbów tracą ponad 40 punktów. Absencja tego zespoły byłaby dobrą wiadomością dla... Polaków. Biało-czerwoni przegrali z tym zespołem 2:3 podczas fazy grupowej igrzysk w Tokio. W tej fazie wpadli na nich także w 2016 roku i wygrali po prawdziwym horrorze i tie-breaku zakończonym wynikiem 18:16.
Ranking FIVB (stan na 8.10):
1. Polska 421,14 pkt– awans z turnieju
2. USA 390,91 pkt – awans z turnieju
3. Włochy 347,51 pkt – wirtualna kwalifikacja
4. Japonia 340,30 pkt – awans z turnieju
5. Brazylia 333,10 pkt – awans z turnieju
6. Argentyna 314,35 pkt – wirtualna kwalifikacja
7. Słowenia 307,12 pkt – wirtualna kwalifikacja
8. Francja 306,80 pkt – gospodarz igrzysk
9. Serbia 253,22 pkt – wirtualna kwalifikacja
10. Niemcy 242,16 pkt – awans z turnieju
11. Kuba 233,68 pkt
12. Kanada 222,17 pkt – awans z turnieju
13. Holandia 214,58 pkt
14. Iran 211,10 pkt
15. Turcja 210,73 pkt
...
18. Egipt 164,05 – wirtualna kwalifikacja
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.