Reprezentacja Polski w piłce nożnej wciąż ma przed sobą długą drogę do awansu na przyszłoroczne mistrzostwa Europy. Jednak nawet jeśli naszym piłkarzom uda się zakwalifikować, to na samym Euro również nie będzie łatwo. Wszystko dlatego, że prawie na pewno bylibyśmy wtedy w czwartym koszyku przed losowaniem grup.
Przed podopiecznymi Michała Probierza bardzo trudne zadanie. Remis 1:1 z Mołdawią sprawia, że nasi piłkarze będą musieli liczyć na innych, jeśli chcą jeszcze awansować bezpośrednio z eliminacji. Jeśli nie, czekają na nich zapewne baraże, w których także łatwo nie będzie. Przejście ich byłoby dużym sukcesem, biorąc pod uwagę ostatnie nie najlepsze wyniki i zmianę selekcjonera. Jednak po awansie na Euro mogłoby nam nie być łatwo już na etapie losowania grup.
Według analityka Tomislava Globana, Polska niemal na sto procent byłaby w koszyku numer cztery. Inna sprawa, że jeszcze mniej przyjemny jest fakt, iż jego model daje nam zaledwie 31 procent szans na awans. To oczywiście pokłosie ostatnich wyników i trudnej sytuacji naszej reprezentacji.
Pozytywną informacją jest za to projekcja ewentualnych par barażowych. Teoretycznie, gdyby eliminacje zakończyły się w tym momencie, gralibyśmy w barażu z Włochami, jednak model Globana przewiduje dla nas znacznie łatwiejszą ścieżkę. Według niego najprawdopodobniejszą opcją jest nadal Estonia, a w ewentualnym drugim meczu ktoś z czwórki: Walia, Finlandia, Ukraina, Islandia.
Taką możliwość Polacy przyjmą na pewno ze znacznie większym optymizmem, choć najpierw Michał Probierz musi wyselekcjonować swoją ekipę i zbudować ją na najważniejsze mecze kadry w tym okresie eliminacyjnym. Oby nasi piłkarze szybko pokazali, że szanse mają znacznie większe, niż pokazują wyliczenia.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.