| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Mecz 13. kolejki PKO BP Ekstraklasy utkwi w pamięci kibicom Ruchu Chorzów. Po pierwsze przez pryzmat korzystnego wyniku ze Śląskiem Wrocław (2:2), a po drugie przez powrót po 14 latach na Stadion Śląski. Poza emocjonującym starciem, było także show na trybunach.
Ruch czekał na powrót na ten obiekt 14 lat. W poprzednim sezonie sondowano rozegranie tutaj Wielkich Derbów Śląska lub spotkania z Wisłą Kraków. Na planach się jednak skończyło. 28 października 2023 roku wreszcie się udało.
Niestety, ale pełne trybuny ujrzymy dopiero na wiosnę. Najbliższe cztery mecze zostaną rozegrane bez kibiców gości. Powodem brak odpowiedniego przygotowania w ich sektorze. Jego przebudowa wyniesie milion złotych. Po niej można spodziewać się licznego przyjazdu fanów m.in. Górnika, Legii i Lecha.
***
Do pierwszego gwizdka starcia ze Śląskiem Wrocław było półtorej godziny. Przed stadionem już gromadziły się tysiące kibiców. Zainteresowanie było tak duże, że organizatorzy otworzyli w ostatnim momencie dodatkowy sektor. Dzięki temu na trybuny mogło wejść dodatkowe cztery tysiące kibiców. Chętnych nie brakowało.
Wejście tez przebiegło płynnie. Na 30 minut przed startem dostępne miejsca były wypełnione w zdecydowanej większości. Problem mieli ci siedzący w pierwszych rzędach. Przez ustawienie ławek rezerwowych mieli dość ograniczoną widoczność na boisko.
U góry jednak dało się poczuć magię tego obiektu. Widać to było po kibicach, którzy w pierwszej kolejności po wejściu robili sobie zdjęcia na tle ich nowego, tymczasowego domu. Organizatorzy zadbali, by ten dzień został z nimi na długo.
Kwadrans przed meczem zaczął się pokaz laserów. Najpierw na trawie wyświetlono sponsorów, następnie skład Niebieskich i drogę, którą musieli pokonać, by znaleźć się na tym legendarnym obiekcie. Warto przypomnieć, że jeszcze trzy lata temu byli w trzeciej lidze.
I zaczęło się…
O 19:57 w końcu nadszedł moment, by piłkarze wyszli na boisko. Zostali przywitani głośnym aplauzem. Akustyka Stadionu Śląskiego sprzyjała atmosferze dużego wydarzenia piłkarskiego. Śpiew niósł się z trybun i ciężko było usłyszeć własne myśli.
Wart doceniania był również stan nawierzchni. Mając w pamięci tę z Sosnowca, to w Chorzowie mieliśmy do czynienia z prawdziwym dywanem i biorąc pod uwagę porę roku, takim z najwyższej półki. O problemach z przystosowaniem do murawy nie było więc mowy.
— To zupełnie inny stadion niż w Gliwicach. Tam nasi kibice byli praktycznie przy boisku, tu są zdecydowanie dalej. Porównując jednak ich liczbę, to robi to kolosalne wrażenie. Było ich trzy razy więcej niż normalnie. Przy wejściu na boisko przechodziły ciarki — powiedział po meczu kapitan Ruchu, Maciej Sadlok.
— Pierwsze szlify mamy za sobą. Odbyliśmy wcześniej jeden trening. Myślę, że w kolejnym meczu powinno nam się zdecydowanie lepiej grać — dodał.
Nowy stadion pomógł
Ruch ostatecznie zremisował z liderem z Wrocławia 2:2. Dwukrotnie z rzutu karnego trafił Daniel Szczepan. Wynik na pewno może cieszyć, biorąc pod uwagę zajmowaną przez beniaminka pozycję w tabeli.
Po ostatnim gwizdku kibice podziękowali piłkarzom. Największe słowa uznania zebrał rzecz jasna strzelec dwóch goli. Na ich twarzach widać było uśmiech. Zapytaliśmy kilku z nich o odczucia.
— Dobry meczu Ruchu, jeden z lepszych w tym sezonie. Brawa dla "Szczepka" za dwa gole. Powrót do Chorzowa cieszy. Tu jednak doping nie niósł się tak jak na Cichej — powiedział jeden z kibiców.
— Było nas prawie 30 tysięcy. Piękny widok. Pamiętam, gdzie byliśmy trzy lata temu. Dziś możemy grać na tym pięknym stadionie. Nasze miejsce jednak jest przy Cichej — podkreślił kolejny.
Fani wierzą w powrót na stadion przy ulicy Cichej. Klub miał obiecane 104 miliony złotych dofinansowania. Plan zakłada przebudowę obiektu wraz z parkingami i infrastrukturą techniczną. Ma to potrwać trzy lata.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.