| Piłka nożna / Liga Konferencji
Puchar Biedronki – tak często mówi się o Lidze Konferencji Europy. To wciąż świeże rozgrywki, w których na próżno szukać wielkie i znane marki, ale nie da się ukryć – wciąż można na nich sowicie zarobić. Niekoniecznie trzeba pokusić się o triumf, żeby w Europie zainkasować krocie, o czym przekonał się już Lech Poznań, a także stołeczny klub w bieżącym sezonie. Ile zarobiła do tej pory warszawska Legia w LKE?
Wszystko wskazuje na to, że Legia Warszawa, podobnie jak przed rokiem Lech Poznań, przebrnie fazę grupową Ligi Konferencji. Po pięciu kolejkach ma na koncie dziewięć punktów i zajmuje drugie miejsce zaraz za faworyzowaną Aston Villę. Rywalizację w grupie E rozpoczęła właśnie od sensacyjnego zwycięstwa nad ekipą z Premier League 3:2. Później przegrała z AZ Alkmaar 0:1, mimo gry z przewagą jednego zawodnika od 65. minuty.
Wicemistrzowie Polski pełną pulę zgarnęli przeciwko Zrinjskiemu Mostar. W Bośni i Hercegowinie zwyciężyli 2:1. Przy Łazienkowskiej pewnie wygrali 2:0. Korzystny wynik padł w 4. kolejce także w Birmingham, gdzie gospodarze pokonali holenderski zespół 2:1. Miał na to wpływ błąd sędziego przy jednej z bramek dla Matty'ego Casha i kolegów.
Sytuacja Legii Warszawa przed ostatnim spotkaniem fazy grupowej Ligi Konferencji Europy była jasna. Brak porażki w meczu z AZ Alkmaar oznaczał bezpośredni awans do fazy pucharowej rozgrywek. Przy Łazienkowskiej stołeczni pokonali AZ Alkmaar 2:0 (1:0) i awansowali do fazy play-off Ligi Konferencji Europy. Do awansu swój zespół poprowadził kapitan Josue, który posłał dwie pięknej urody asysty.
Nie przegap: Ranking ligowy UEFA 2023/24. Na którym miejscu jest Polska?
Za zwycięstwo i remis w grupie uczestnicy mogą liczyć na kwoty opiewające na kilkaset tysięcy euro. W momencie awansu do ćwierćfinału rozgrywek do klubowych kas zaczynają wpływać miliony. Do tego dochodzą jeszcze pieniądze z praw marketingowych, telewizyjnych, a także te, które kluby otrzymują za miejsce w rankingu za ostatnie dziesięć lat (bonus 756,5 tys. euro).
Na razie podwójna wygrana ze Zrinjskim pozwoliła Legii na zainkasowanie miliona euro. To kwota obligatoryjna, którą UEFA przyznaje drużynie za wygrane spotkanie w Lidze Konferencji Europy. Doliczając zwycięstwo z Anglikami i AZ, nie trudno policzyć, że wicemistrzowie Polski zarobili już 2 mln euro za same występy w grupie.
Do tego należy doliczyć 2,94 miliona euro za sam awans do fazy grupowej. Łącznie Legia zarobiła w obecnej edycji Ligi Konferencji Europy ponad sześć milionów euro. To kwota, w której sumują się wygrane w grupie, awans, a także gra w eliminacjach rozgrywek międzynarodowych.
Czytaj także: Ile zarobił Raków w LE? Do klubowej kasy trafiły duże pieniądze
◾ Wygranie Ligi Konferencji Europy: 5 mln euro
◾ Zajęcie drugiego miejsca: 3 mln euro
◾ Półfinał: 2 mln euro
◾ Ćwierćfinał: 1 mln euro
◾ 1/16 finału: 600 000 euro
◾ Runda play-off fazy pucharowej: 300 000 euro
◾ Wygranie grupy: 650 000 euro
◾ 2. miejsce w grupie: 325 000 euro
◾ Zwycięstwo w grupie: 500 000 euro
◾ Remis w grupie: 166 000 euro
◾ Awans do fazy grupowej: 2,94 mln euro
◾ 4. runda el. LKE: 750 tys. euro
◾ 3. runda el. LKE: 550 tys. euro
◾ 2. runda el. LKE: 350 tys. euro
◾ 1. runda el. LKE: 150 tys. euro
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.