ORLEN Deutschland, spółka wchodząca w skład Grupy ORLEN została sponsorem tytularnym kompleksu skoczni w Oberstdorfie. Od sezonu 2023/24 przez cztery lata jeden z najbardziej znanych obiektów w świecie skoków narciarskich będzie nosił nazwę ORLEN Arena Oberstdorf Allgaeu.
Umowa została zawarta w środę i będzie obowiązywała do 2027 roku. ORLEN Deutschland został nie tylko sponsorem tytularnym obiektu, ale też objął sponsoringiem miejscowy młodzieżowy klub narciarski, w którym zrzeszonych jest ponad 300 dzieci.
Kompleks w Oberstdorfie to jeden z najbardziej znanych obiektów w świecie skoków narciarskich. To właśnie na Schattenbergschanze, największej skoczni kompleksu, rozgrywany jest co roku pierwszy konkurs Turnieju Czterech Skoczni. Logotypy Grupy ORLEN pojawiły się już na skoczni i będą widoczne również w trakcie nadchodzącej 72. edycji TCS.
– Sponsorowanie słynnej na całym świecie skoczni narciarskiej w Oberstdorfie ma dla ORLEN Deutschland znaczenie strategiczne. Bliskie połączenie z jednym z najważniejszych ośrodków sportów zimowych pozwala nam budować silną obecność regionalną i międzynarodową – komentuje zawarcie umowy dyrektor wykonawczy ORLEN Deutschland GmbH Piotr Guział.
Dotychczas kompleks w Oberstdorfie nosił nazwę Audi Arena, a w latach 2004-2017 Erdinger Arena.
Co ciekawe, Grupa ORLEN nie jest pierwszą polską firmą, której nazwa i logotypy będą widoczne podczas Turnieju Czterech Skoczni. W przeszłości na zakładanych przez skoczków plastronach dostrzec można było markę 4F, ówczesnego sponsora cyklu.