| Piłka ręczna / Reprezentacja kobiet
Polki pokonały Japonię 32:30 w swoim drugim meczu podczas mistrzostw świata piłkarek ręcznych. Ogromny udział w zwycięstwie miało pięć nietrafionych przez Japonki rzutów karnych, które zawdzięczamy taktycznemu manewrowi naszej bramkarki, Adrianny Płaczek.
Rzadko zdarza się, by dana drużyna nie trafiła aż pięciu karnych w jednym meczu, a już tym bardziej z rzędu. Taka sytuacja miała jednak miejsce w meczu Polek z Japonią, a za wszystko odpowiada Adrianna Płaczek i jej manewr taktyczny. Przy bronieniu rzutów z siódmego metra bramkarz lub bramkarka zazwyczaj wychodzi do wykonującego, stając na około piątym metrze od bramki i próbując zmniejszyć możliwości rzucającego. Zdarza się jednak, że w ramach taktyki lub próby zmiany niekorzystnej serii broniący zostaje na linii bramkowej.
Dokładnie to zrobiła w sobotnim meczu Adrianna Płaczek. Polska bramkarka po dwóch pierwszych nieobronionych przez polską drużynę karnych postawiła właśnie na ten manewr, a Japonki... zaczęły seryjnie pudłować. Pierwszego jeszcze udało im się dobić, ale kolejne trzy to pewne interwencje Płaczek. Piątego nie trafiły w bramkę, jednak patrząc na umiejscowienie piłki było to wywołane ustawieniem Płaczek i chęcią jak najdokładniejszego rzutu, żeby bramkarka nie dała rady odbić kolejnej piłki. Reprezentantki Kraju Kwitnącej Wiśni były wyraźnie nieprzygotowane na konieczność rzucania takich "siódemek", niezależnie od tego, kto brał piłkę w ręce.
Czekające na mecz z Polkami Niemki na pewno będą się pod tym kątem przygotowywać – ktoś może powiedzieć, że to tylko i aż rzuty karne, ale w przypadku Japonek przełożyło się to bezpośrednio na wynik całego meczu. Miejmy nadzieję, że mimo przygotowań rywalek, Adrianna Płaczek wciąż będzie w tym względzie niezwykle skuteczna.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.