Władze Premier League podpisały nową, rekordową umowę telewizyjną ze Sky i TNT, zgodnie z którą w sezonie możliwe będzie transmitowanie do 270 meczów na żywo. Kluby otrzymają od stacji telewizyjnych 6,7 miliarda funtów!
Premier League stwierdziła, że umowa obejmująca cztery lata, począwszy od sezonu 2025/26, jest "największą umową dotyczącą praw medialnych w sporcie, jaką kiedykolwiek zawarto w Wielkiej Brytanii". Kontrakt będzie obowiązywał do rozgrywek 2028/2029.
Sky otrzymało cztery z pięciu pakietów i pokaże co najmniej 215 meczów w sezonie, w tym spotkania rozpoczynające się w sobotę o 17:30 (18:30 czasu polskiego), niedzielne o 14:00 i 16:30 (15:00 i 17:30 czasu polskiego), a także wieczorne mecze w poniedziałki i piątki oraz trzy kolejki w środku tygodnia.
TNT pokaże co najmniej 52 starcia w sezonie, włączając wszystkie mecze rozpoczynające się o 12:30 (13:30 czasu polskiego) w soboty i dwie kolejki w środku tygodnia.
Obecna umowa o prawach telewizyjnych o wartości 5 miliardów funtów, obowiązywała przez trzy sezony i wygasa z końcem rozgrywek 2024/25.
Premier League twierdzi, że nowa umowa, dłuższa o rok, oznacza 4-procentowy wzrost wartości praw do transmisji na żywo w porównaniu z poprzednią umową i "zapewni pewność finansową klubom w całej zawodowej piłce nożnej co najmniej do 2029 roku".
To wielka suma w porównaniu z innymi europejskimi topowymi ligami. Na przykład umowa Serie A opiewa na znacznie mniejsze pieniądze. Przedstawiciele ligi włoskiej porozumieli się z DAZN i Sky, a umowa ma obowiązywać w latach 2024-2029. Pierwsza stacja zapłaci rocznie 700 mln euro, a druga dołoży 200 mln. Z kolei za pokazywanie rozgrywek La Liga w latach 2022-2027 Movistar+ i DAZN wyłożą łącznie 4,95 miliarda euro.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.