Jeśli sobotni konkurs Pucharu Świata w Klingenthal rozbudził nadzieje polskich kibiców na poprawę wyników, to niedzielne zawody były sprowadzeniem na ziemię. Nasi reprezentanci spisali się gorzej niż dzień wcześniej. Punkty ponownie zdobyli Dawid Kubacki (28. miejsce) i Piotr Żyła (22. miejsce). Triumfatorem został Karl Geiger. Drugie miejsce, dość sensacyjnie, zajął Gregor Deschwanden, który skokiem na 146,5 m wyrównał rekord skoczni. Na najniższym stopniu podium stanął Andreas Wellinger.
Do pierwszej serii przystąpiło tylko czterech Polaków. Maciej Kot nie przebrnął przez kwalifikacje z powodu dyskwalifikacji za nieprawidłowy strój. Po skokach Andrzeja Stękały i Pawła Wąska stało się jasne, że znów najpewniej zapunktuje tylko dwóch kadrowiczów. Stękała zawody skończył na 40. miejscu (124,5 m), a Wąsek na 37. lokacie( 126,5 m). To oznacza, że poprawili się kolejno o dwa i cztery miejsca względem poprzedniego dnia.
Awans do finałowej serii wywalczyli Kubacki (128 m i 23. miejsce ) i Żyła (132,5 m i 17. miejsce). Nie zapowiadało się, aby mieli "wskoczyć" do pierwszej dziesiątki. Nagłego przebudzenia nie było. Doszło za to do spadku w klasyfikacji. W drugiej serii Kubacki skoczył o 1,5 m dalej, ostatecznie kończąc zawody na 28. miejscu. Żyła również poprawił się o 1,5 m. Dobre skoki rywali, słabe noty od sędziów i ujemne punkty za wiatr sprawiły, że Polak spadł do trzeciej dziesiątki – był 22.
Do niespodziewanych rezultatów doszło w czołówce. Najsłabszy występ w sezonie zaliczył lider Pucharu Świata, Stefan Kraft, który skończył na 9. miejscu. W niedzielę dwukrotnie doszło do wyrównania rekordu skoczni, należącego do Michaela Uhrmanna (146,5 m). Wyczynu jako pierwszy dokonał Andreas Wellinger. Chwilę później to samo zrobił Gregor Deschwanden. Szwajcar pierwszy raz w karierze stanął na podium Pucharu Świata. Drugie zwycięstwo w Klingenthal odniósł Karl Geiger – Niemiec skoczył 141 i 141,5 m.
W następny weekend Puchar Świata przenosi się do Engelbergu. Relacje tekstowe na żywo będzie można śledzić na TVPSPORT.PL.
Wyniki niedzielnego konkursu Pucharu Świata w Klingenthal:
1. Karl Geiger 297,9 pkt. (141 m i 141,5 m)
2. Gregor Deschwanden 293,6 pkt. (138 m i 146,5 m)
3. Andreas Wellinger 293,1 pkt. (137,5 m i 146,5 m)
4. Lovro Kos 285,4 pkt. (142,5 m i 133 m)
4. Anze Lanisek 285,4 pkt. (141,5 m i 134,5 m)
6. Manuel Fettner 282,3 pkt. (133 m i 141,5 m)
7. Ryoyu Kobayashi 281,4 pkt. (139 m i 134,5 m)
8. Pius Paschke 278,9 pkt. (133,5 m i 139,5 m)
9. Stefan Kraft 275,4 pkt. (134,5 m i 131 m)
10. Stephan Leyhe 272,4 pkt. (138 m i 136,5 m)
…
22. Piotr Żyła 255,3 pkt. (132,5 m i 134 m)
…
28. Dawid Kubacki 244,4 pkt. (128 m i 129,5 m)
…
37. Paweł Wąsek 112,6 pkt. (126,5 m)
…
40. Andrzej Stękała 110,3 pkt. (124,5 m)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.