Pickleball robi furorę w Stanach Zjednoczonych, ale nowa dyscyplina coraz odważniejsze kroki stawia także w Europie. Ku naszemu zadowoleniu – przy czynnym udziale polskich zawodników. Mateusz Matysik sięgnął po triumf w turnieju WPC European Finals rozgrywanym w Arlberg, na który byli zaproszeni najlepsi gracze ze Starego Kontynentu.
Z miesiąca na miesiąc można śledzić wyraźny rozwój pickleballa, który jako dyscyplina zdążył już ugruntować swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych. Śmiało można oderwać mu łatkę sportu dla seniorów, co widać po profesjonalnych cyklach rozgrywkowych, których za oceanem jest coraz więcej. Dużo dla promocji tej dyscypliny robią także nazwiska znane z tenisowych kortów. Swoich sił w zawodowych turniejach próbowali już między innymi Jack Sock czy Sam Querrey. W przyszłym roku ich śladem ma pójść Eugenie Bouchard.
Pickleball popularniejszy staje się także w Europie. Niedawno w austriackim Arlberg zorganizowano imprezę WPC European Finals, do której zaproszono zawodników z najwyższym współczynnikiem DUPR w Europie. Triumfatorem w grze pojedynczej mężczyzn – w drabince rywalizowało ośmiu graczy z Polski, Hiszpanii, Austrii, Szwecji oraz Francji – okazał się Mateusz Matysik. 16-latek, który jest liderem Polish Pickleball Tour, w finale pokonał Mauro Garcię i tym samym zrewanżował mu się za porażkę w fazie grupowej.
Matysik nie był jedynym biało-czerwonym rywalizującym w austriackim resorcie. Na najniższym stopniu podium stanął Szymon Zawartko (w półfinale musiał uznać wyższość młodszego rodaka), który w meczu o brązowy medal okazał się lepszy od Francuza Theo Platela.
Dobre wyniki w WPC European Finals to dla reprezentantów Polski ogromny prestiż, ale także spory zastrzyk gotówki. Matysik za końcowy triumf otrzymał czek na 1500 euro, a Zawartko zarobił 600 euro.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.