Wszystko wskazuje na to, że sezon 2024/2025 będzie ostatnim, w którym piłkarze Barcelony będą występowali w strojach Nike. Klub nie jest zadowolony ze współpracy, a dodatkowo naciska firma Puma, która chce ubierać Barcę od sezonu 2025/2026.
Mistrz Hiszpanii ma kontrakt z amerykańską firmą do 2028 roku opiewający na 105 milionów euro. Do tego dochodzi 50 milionów możliwych zmiennych. Współpraca między oboma podmiotami rozpoczęła się już w 1998 roku. Od kilku lat relacje są jednak coraz bardziej napięte z różnych powodów.
Według "Mundo Deportivo" w ostatnich dwóch sezonach zdarzały się sytuacje, że w sklepach Barcy nie było zapasów różnych rozmiarów koszulek meczowych, a w 2020 roku doszło nawet do sytuacji, w której model Vapor Stadium nie mógł zostać wprowadzony do sklepów w lipcu, ponieważ odzież wyblakła! Oznaczało to dla klubu straty ekonomiczne, a w końcowym okresie ostatniej kadencji Josepa Marii Bartomeu Barcelona wszczęła szereg postępowań sądowych przeciwko Nike z powodu domniemanego naruszenia ustaleń kontraktowych przez międzynarodową korporację.
Najważniejszą kwestią są rzecz jasna pieniądze. Władze Barcelony twierdzą, że Nike nie płaci im obecnie kwot rynkowych i chcą renegocjować umowę, by wywalczyć większe wpływy. Amerykanie mają na ten temat jednak inne zdanie. Również chcą renegocjować kontrakt, ale po to, by płacić mniej!
Menedżerowie pracujący dla Nike mają świadomość ofensywnej strategii Pumy, która obecnie jest między innymi sponsorem Manchesteru City. Oprócz tego wyposaża także aktualnych mistrzów Europy, Neymara oraz Antoine'a Griezzmana. Puma została założona w 1948 roku przez Rudolfa Dasslera i jest obecnie uważana za trzecią do wielkości markę produkującą sprzęt sportowy po Nike i Adidasie.
0 - 3
FC Barcelona
4 - 2
Sevilla FC
0 - 4
Atletico Madryt
1 - 1
Osasuna
1 - 2
Celta Vigo
0 - 0
Mallorca
3 - 0
Real Valladolid
2 - 0
Las Palmas
2 - 0
Real Sociedad
1 - 1
Valencia CF
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.