21 grudnia pojawiła się przełomowa informacja o wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który ma znacznie ułatwić powołanie do życia rozgrywek spoza egidy UEFA i FIFA pod nazwą Superliga. Od projektu samozwańczych rozgrywek momentalnie zaczęły odcinać się wielkie europejskie kluby, a do bojkotu dołączyła się Włoska Federacja Piłkarska (FIGC), która zagroziła drużynom wykluczeniem z rozgrywek ligowych.
Warto przypomnieć, że Trybunał Sprawiedliwości orzekł, iż FIFA i UEFA nadużyły swojej dominującej pozycji, blokując powstanie nowych europejskich rozgrywek. Według planów, Superliga miałaby wystartować w 2025 roku.
Głównymi prowodyrami wyłamania na piłkarskich salonach były FC Barcelona i Real Madryt. Federacje zarządzające światowym futbolem zaczęły straszyć wyłamujące się ekipy sankcjami, które obejmowały m.in. wyrzuceniem z rozgrywek pucharowych.
Po ogłoszeniu wyroku TSUE przeciwko Superlidze zaczęły opowiadać się największe europejskie marki, jak chociażby Manchester United, Bayern Monachium czy Paris Saint-Germain.
Jak informuje Fabrizio Romano, konkretne decyzje postanowiła powziąć włoska federacja zarządzająca futbolem, która zakazała klubom Serie A dołączenia do Superligi. "Jeśli jakiś klub dołączy do Superligi, zostanie wykluczony z Serie A w sezonie 2024/25" – napisał na portalu X włoski dziennikarz.
W pierwszym sezonie nowej ligi miałyby wziąć udział 64 drużyny. Zostałyby podzielone na trzy dywizje: Gwiazdy, Złoci oraz Niebiescy. W poszczególnych grupach obowiązywałby system spadków i awansów. Każda drużyna rozegrałaby na tym etapie 14 meczów – siedmiu u siebie i siedmiu na wyjeździe. Po zakończeniu sezonu zasadniczego rozegrana ma zostać faza play-off.
17:45
NK Celje
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (955 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.