W ostatnich latach możemy zaobserwować dynamiczny wzrost liczby polskich piłkarzy, którzy zdecydowali się podjąć wyzwanie w Stanach Zjednoczonych. Sezon 2024/25 w Major League Soccer zapowiada się jako czas, w którym Polacy mogą odegrać kluczową rolę w amerykańskim futbolu. Kto zdecydował się na takich ruch i zagra w nadchodzącym sezonie MLS?
Liga amerykańska od lat przyciąga znane nazwiska. Latem na podpisanie kontraktu z Interem Miami zdecydował się m.in. Lionel Messi, dzięki temu MLS znów znalazło się w centrum zainteresowania kibiców. Do Miami dołączył także Luis Suarez i ponownie stworzy niesamowity duet z Argentyńczykiem. Do tego szeregi amerykańskich klubów zasilili Hugo Lloris, Emil Forsberg i inni. Niemal pewne jest, że to nie koniec głośnych przenosin do USA, bo okienko transferowe za Oceanem będzie otwarte jeszcze do kwietnia. Umowę z Atlantą United podpisał także Bartosz Slisz.
Nowy klub Slisza w poprzednim sezonie zakończył rozgrywki na fazie play-off. 24-latek w kolejnym sezonie będzie miał okazję zmierzyć się między innymi z Interem Miami, w którym występuje Leo Messi. Oba kluby rywalizują w jednej dywizji. Trenerem ekipy z Atlanty jest Meksykanin Gonzalo Pineda. W składzie znajduje się za to między innymi Georgios Giakoumakis, który występował w przeszłości w Górniku Zabrze.
Slisz będzie siódmym Polakiem w MLS. W najwyższej klasie rozgrywkowej w Stanach Zjednoczonych występują także Mateusz Bogusz (Los Angeles FC), Kamil Jóźwiak (Charlotte FC), Mateusz Klich (DC United), Sebastian Kowalczyk (Houston Dynamo), Kacper Przybyłko (Chicago Fire) oraz Karol Świderski (Charlotte FC).
Nie przegap: Wielkie zmiany w MLS. To ucieszy kibiców
Bartosz Slisz (Atlanta United)
Mateusz Bogusz (Los Angeles FC)
Kamil Jóźwiak (Charlotte FC)
Karol Świderski (Charlotte FC).
Mateusz Klich (DC United)
Sebastian Kowalczyk (Houston Dynamo)
Kacper Przybyłko (Chicago Fire)
Columbus Crew vs. Atlanta United – 24 lutego, 20:00 (Mateusz Bogusz)
Los Angeles FC vs. Seattle Sounders – 24 lutego, 22:30 (Bartosz Slisz)
Charlotte vs. New York City – 25 lutego, 1:30 (Karol Świderski, Kamil Jóźwiak)
DC United vs. New England Revolution – 25 lutego, 1:30 (Mateusz Klich)
Philadelphia Union vs. Chicago Fire – 25 lutego, 1:30 (Kacper Przybyłko)
Houston Dynamo vs. Sporting Kansas City – 25 lutego, 2:30 (Sebastian Kowalczyk)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.