Rozmowa prezydenta FC Barcelona Joana Laporty z katalońskim radiem RAC1 rzuciła nowe światło na wiele wątków dotyczących funkcjonowania zasłużonego klubu. Jednym z nich jest... zmiana sponsora technicznego. Istnieje prawdopodobieństwo, że piłkarze "Dumy Katalonii" nie będą już występować w trykotach przygotowywanych przez firmę Nike.
Zawodnicy Barcelony w koszulkach z logiem Nike na piersi występują od 1998 roku. Amerykańska firma towarzyszyła Blaugranie podczas wygrywania wszystkich najważniejszych trofeów w świecie futbolu (m.in. 4x Liga Mistrzów czy 12x mistrzostwo kraju). Głośne rozstanie wydaje się być już jednak coraz bliżej, a Joan Laporta nie zamierza przebierać w słowach.
– Konkurencja daje nam dwa razy tyle, co Nike. Rozważamy rozwiązanie umowy – wyraźnie zaznaczył prezydent klubu w rozmowie z RAC1.
– Współpracujemy z nimi już około 20 lat, ale gdy nadszedł trudny moment, Nike się nie wykazało. Zaczęli działać, kiedy powiedzieliśmy im, że inni płacą znacznie więcej. To nie wystarcza – dodał.
Przypomnijmy, że obecna umowa FC Barcelona z Nike wygasa dopiero w 2028 roku.
Co ciekawe, szef katalońskiej ekipy nie wykluczył nawet opcji, w której...klub będzie szyć ubrania na własną rękę! Wszystko za sprawą spółki "Barca Licensing and Merchandising".
– Mamy obecnie trzy opcje: kontynuować współpracę z Nike, wybrać inną ofertę z rynku albo działać samemu z BLM. Szyjemy już odzież sami, nie wykluczamy zatem takiej opcji. Chociaż inne rozwiązania są bezpieczniejsze – zdradził Laporta.
Swój następny mecz Robert Lewandowski i spółka rozegrają w najbliższą sobotę. Ich rywalem w wyjazdowym meczu ligowym będzie Deportivo Alaves. Barcelona wystąpi oczywiście w koszulkach przygotowanych przed startem rozgrywek przez Nike. Pytanie tylko – czy to nie ostatni taki sezon?
17:00
Rayo Vallecano
19:30
Real Oviedo
15:00
Getafe CF
17:30
Sevilla FC
19:30
Atletico Madryt
19:00
Real Betis
19:00
Osasuna
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1028 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.