WAGs – żony i dziewczyny sportowców – od lat cieszą się sporą popularnością ze strony dziennikarzy i kibiców. Rzecz jasna nie zabraknie ich podczas największego sportowego święta w USA, Super Bowl. Najwięcej będzie się mówiło o zdobywczyni nagrody Grammy, Taylor Swift, która będzie obserwowała poczynania swojego partnera, Travisa Kelce. Po przeciwnej stronie barykady swojemu mężowi będzie kibicowała Kristin Juszczyk, która jest... sprawczynią modowej rewolucji w NFL.
Tegoroczne Super Bowl odbędzie się w mieście grzechu i rozrywki, Las Vegas. Broniący trofeum Kansas City Chiefs zmierzą się z najlepszą drużyną sezonu zasadniczego, San Francisco 49ers. Potyczka na najwyższym sportowym poziomie znów przyciągnie miliony widzów, a w przerwie kibiców przed telewizorami, czy monitorami, zatrzyma muzyczne Halftime Show, którego główną gwiazdą jest Usher.
Futbol amerykański to sport nr 1 w USA i żaden inny pod względem popularności nie może się do niego zbliżyć. Świadczą o tym kosmiczne wyniki oglądalności. Jak wyliczył portal "Sportico", aż 96 ze 100 najbardziej oglądanych transmisji telewizyjnych w USA w 2023 roku, stanowią mecze NFL i futbolu w wydaniu akademickim. Na 21. miejscu znalazło się orędzie prezydenta Joe Bidena, na 45. parada z okazji Święta Dziękczynienia, a na 60. gala Oscarów.
Transmisją nr 1 rzecz jasna było Super Bowl LVII. Zwycięstwo Kansas City Chiefs nad Philadelphią Eagles w telewizji linearnej i platformach cyfrowych obejrzało 115 mln widzów, w blisko 50 mln gospodarstw domowych. Według wyliczeń Nielsena, żadne inne Super Bowl nie miało większej widowni, a co jeszcze ciekawsze, był to najlepiej oglądany program telewizyjny w historii Stanów Zjednoczonych. Według obliczeń, aż 49% widzów stanowiły kobiety, które coraz częściej oglądają mecze, nie tylko ze względu na koncerty czy reklamy.
Super Bowl LVII przyciągnie uwagę damskiej publiczności ze względu na Taylor Swift. Jedna z najpopularniejszych piosenkarek w USA, laureatka nagrody Grammy, nie wystąpi jednak w Halftime Show, a będzie obecna na trybunach. A to za sprawą jej głośnego związku z gwiazdą Kansas City Chiefs, Travisem Kelce, który cieszy się popularnością wśród mediów.
Play-offowe starcia z udziałem obrońców tytułów oglądało 40-50 milionów widzów, a kamery nie spuszczały oka z Taylor Swift. Rekordy biją też krótkie filmiki z piosenkarką na oficjalnym koncie tiktokowym NFL. Po finale konferencji z Baltimore Ravens, piosenkarka utonęła w objęciach swojego chłopaka. Choć dzień przed Super Bowl, artystka ma zaplanowany koncert w Tokio, ma zdążyć i dolecieć na czas do Las Vegas.
Być może na Super Bowl założy ciuch przygotowany przez Kristin Juszczyk. To żona Kyle'a Juszczyka, gwiazdy... San Francisco 49ers, a więc rywala Chiefs. Na swoim koncie na Instagramie i TikToku przerabia koszulki swojego męża, ubrania z logo San Francisco 49ers, czy innych zespołów. Trykot potrafi przekształcić w spódnicę, gorset, czy kamizelkę.
O krawcowej zrobiło się głośno, kiedy zaprojektowała dla Taylor Swift puchową kurtkę w barwach Chiefs i z numerem Travisa Kelce – 87. Okoliczności były szczególne – podczas meczu Chiefs z Miami Dolphins temperatura odczuwalna na stadionie w Kansas City wynosiła -33 stopnie.
Filmik ze Swift w specjalnie zaprojektowanej zimowej kurtce, stał się wiralem w sieci. Pisały o tym największe portale w USA, a dodatkowo sprawę podgrzewał za pomocą mediów społecznościowych mąż Juszczyk. Pod niemal każdym postem na Twitterze z kurtką, zamieszczał komentarz, w którym chwalił swoją żonę i podkreślał, że jest z niej dumny.
– To czysta radość widzieć ją tak docenioną. Pracowała tak ciężko przez lata. W 100% podniosła mnie jako osobę. Zawsze mnie popycha do przodu, a ja staram się robić, to samo dla niej. To jedna z zalet naszego związku – powiedział przed Super Bowl.
Juszczyk zaprojektowała kurtki nie tylko dla Swift, ale także dla żony Patricka Mahomesa, Brittany, dla złotej medalistki olimpijskiej w gimnastyce, Simone Biles, czy aktora znanego z serii "Zmierzch" Taylora Lautnera. W tydzień od zrobienia kurtki dla wokalistki, na koncie Juszczyk na Instagramie przybyło pół miliona followersów.
Krawcowa rozpoczęła modową rewolucją w NFL. Kobiety na Twitterze nałogowo pisały o tym, że liga powinna ją zaprosić do współpracy w sprawie projektowania odzieży. Dotychczas narzekały, że obecna odzież, którą można zakupić w sklepie, nie jest skrojona pod ich oczekiwania.
Życzenie fanek stało się rzeczywistością. NFL oświadczyła, że produkty pomysłowej krawcowej oznaczone jej brandem, będą dostępne w oficjalnym sklepie ligi. Pierwszym jej dziełem jest kamizelka specjalnie uszyta na Super Bowl XLIII. Zostanie ona przeznaczona na aukcję, a wszystkie środki ze sprzedaży zostaną przeznaczone na Krajową Fundację Raka Piersi. To decyzja Kristin, której mama zmarła na nowotwór, gdy miała 18 lat.
Jak widać, nie tylko zawodnicy mają spory wpływ na popularyzację NFL. Swoją cegiełkę dorzucają także ich partnerki.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.