Sędziowie obecnie są coraz mocniej wyczuleni na dbanie o efektywny czas gry. Liga MLS chce wprowadzić innowacyjne zmiany. Zastanawia się nad tym, aby tym zmieniany zawodnik miał dziesięć sekund na opuszczenie boiska. Jeżeli tego nie zrobi, to jego kolega nie będzie mógł wejść przez kolejne 60 sekund.
Efektywny czas gry w piłce nożnej bardzo mocno spada. W najlepszych ligach zagranicznych wynosi około 55–58 minut. Meczowe przerwy trwają zbyt długo. Często kibice nie oglądają płynnej i dynamicznej rywalizacji, lecz mocno rozwleczone w czasie widowisko. Zarówno Kolegium Sędziów PZPN, jak i najważniejsze osoby w sędziowskim świecie zastanawiają się, co zrobić, aby rzeczywistego czasu gry było więcej.
Na innowacyjny i dość ciekawy sposób wpadli Amerykanie. Najprawdopodobniej w lidze MLS już niebawem może dojść do "przepisowego przełomu". W życie może zostać wprowadzony przepis, który ma wpłynąć na przyspieszenie gry. Zbyt długa wymiana będzie wiązała się z "minutową karą".
"Zawodnik musi zejść z boiska w ciągu dziesięciu sekund. Jeżeli tego nie zrobi, to rezerwowy nie może wejść na murawę przez minutę = jego zespół gra w 10-osobowym składzie (są pewne wyjątki). Zawodnik, który zejdzie z boiska w celu udzielenia pomocy medycznej, nie będzie mógł wejść do gry przez dwie minuty (tu też byłyby odstępstwa) – napisał Dale Johnson, dziennikarz ESPN.
Jeżeli Amerykanie niebawem wprowadzą innowacje do swojej ligi, może to być przełom w przepisach. Często wymiany zawodników, szczególnie przy korzystnym wyniku dla ekipy przeprowadzającej zmiany, trwają zbyt długo. Sędziowie są zobowiązani do doliczania czasu związanego z tą procedurą. Nowy pomysł ligi MLS może korzystnie wpłynąć na "zarządzanie meczem" oraz efektywny czas każdego spotkania.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.