| Siatkówka / Rozgrywki Ligowe
Gdzie w przyszłym sezonie zagra Wilfredo Leon? To pytanie od miesięcy elektryzuje fanów siatkówki. Choć w czwartek media donosiły, że może wybrać kierunek turecki, to Bogdanka LUK Lublin nie zamierza się poddać w walce o przyjmującego. – Uważam, że transfer Wilfredo Leona do naszego klubu jest bardzo realny – mówi nam Krzysztof Skubiszewski, prezes polskiego klubu.
Sara Kalisz, TVPSPORT.PL: – Droga rozwoju Bogdanki LUK Lublin jest imponująca. Czy to, w jakim miejscu teraz jesteście, jest dla pana jakimkolwiek zaskoczeniem?
Krzysztof Skubiszewski: – Jestem szczęśliwy z miejsca, które w tej chwili zajmujemy, czyli piątej lokaty. Z drugiej strony celu, czyli fazy play-off, jeszcze nie osiągnęliśmy. Awans do najważniejszej części Pucharu Polski oceniamy jako historyczny sukces i ogromnie się z niego cieszymy. Czy jestem zaskoczony? Nie, w klubie mamy bardzo ambitne cele oraz wyznaczone plany krótko i długoterminowe. Chcieliśmy być w miejscu, w którym jesteśmy. Plan jest realizowany.
– Jaki procent budżetu macie ze spółek skarbu państwa?
– Jest to kilkanaście procent. Opieramy nasze finansowanie na różnych płaszczyznach. Są to zarówno firmy prywatne, jak i samorząd czy bilety. Cieszy nas jednak również to, że lokalne spółki skarbu państwa chcą w nas inwestować. Bogdanka to jeden z największych mecenasów sportu na Lubelszczyźnie. Cieszymy się, że wspiera i nas. Liczymy na to, że współpraca będzie się rozwijać – myślimy również o rywalizacji o medale i w europejskich pucharach.
– Na którym miejscu w PlusLidze widziałby pan budżet Bogdanka LUK Lublin?
– Myślę, że tegoroczny to poziom ósmej/dziewiątej drużyny w kraju.
– Trudno jest pozyskać prywatnego sponsora na Lubelszczyźnie?
– W Lublinie jest wiele dyscyplin na najwyższym poziomie: koszykówka, piłka ręczna, żużel czy siatkówka. Ubiorę to trochę niefortunnie w słowa, ale rynek jest tym samym nieco "przebrany". Sponsorzy u nas bardzo identyfikują się jednak zarówno z miastem, jak i regionem czy sportem. Wiele firm inwestuje w sport czy kulturę. Zarabiając tutaj pieniądze, "oddają" coś społeczeństwu poprzez inwestycje we wspomniane sektory.
– Jak często zdarza się sytuacja, w której potężny sponsor puka do drzwi klubu i mówi: "Dam kilka milionów, ale sprowadźcie mi Wilfredo Leona"?
– Nazwałbym to raczej "złotą" sytuacją. W naszej dziesięcioletniej historii zdarza nam się pierwszy taki przypadek. Myślę, że to ewenement nie tylko w naszym regionie, ale i całej PlusLidze. Muszę jednak wyjaśnić, że nie wchodzi w grę tylko jeden sponsor. W sprowadzenie zawodnika zaangażowane jest kilka podmiotów.
– Jak pan ocenia szanse na pozyskanie Wilfredo Leona? W czwartek pojawiły się informacje, że bliżej mu do Turcji, ale z drugiej strony od sprawdzonych ludzi słyszałam, że rozmawiacie z przyjmującym cały czas i nawet wczoraj temat znów był ruszony.
– Poważne rozmowy prowadzimy dosyć długo. Uważam, że transfer Wilfredo Leona do naszego klubu jest bardzo realny. Musimy jednak poczekać jeszcze kilka dni. Bylibyśmy bardzo szczęśliwi, gdyby wybrał nas.
– Szukacie już dla niego domu pod Lublinem?
– (śmiech) Taki na pewno się znajdzie. Najpierw musimy doprowadzić do podpisania umowy. Później będziemy się zajmować socjalnymi sprawami, o które w Lublinie jest bardzo łatwo. Nasze miasto ma wiele możliwości.
– Mówi się, że jednym z kryteriów Wilfredo Leona w kwestii wyboru klubu jest to, czy będzie na nim spoczywać większość odpowiedzialności za grę. Wiem, że do klubu mają przyjść Mikołaj Sawicki, Kewin Sasak, mówi się też o Benniem Tuinstrze. Czy na dziś ocenia pan, że wszystkie decyzje transferowe, które zapadły, zagwarantują przyjmującemu komfort we wspomnianej kwestii?
– Zdecydowanie tak. Gwarantuję, że nie byłoby tak, że tylko Wilfredo w naszym zespole by atakował. Uważam, że skład na przyszły sezon w kontekście ofensywnym jest zbilansowany. Nie ma się czego obawiać. Z drugiej strony my jako zarządzający wywodzimy się z siatkówki. Wiemy, że presja ciążąca na zawodnikach niczemu nie służy. Trzeba o nich dbać i się nimi opiekować, żeby później oddali to na boisku. To nasz styl.
Czytaj również:
– Lider na skraju upadku. "Jestem skłonny podpisać pakt z diabłem, aby przetrwać"
– Pionierska inicjatywa medalistki. Szkoli dzieci z zespołem Downa
– Kurek zapytany o kontrakt w ZAKSIE. Wymowna odpowiedź zawodnika
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.