Polskie sztafety mieszana i męska awansowały do półfinałów mistrzostw świata w short tracku, które rozpoczęły się w Rotterdamie. Na 1500 m bezpośredni awans do tej samej fazy z biało-czerwonych wywalczyła tylko Kamila Stormowska.
Polska sztafeta mieszana w swoim ćwierćfinałowym wyścigu zajęła trzecie miejsce. Był to siódmy wynik (2.40,205) zapewniający awans. Biało-czerwoni startowali w składzie Łukasz Kuczyński, Nikola Mazur, Diane Sellier i Kamila Stormowska. Najszybciej pojechali Holendrzy 2.38,117.
W czołowej ósemce mistrzostw zameldowała się również męska sztafeta. Biało-czerwoni (Kuczyński, Michał Niewiński, Felix Pigeon i Sellier) w swojej serii zajęli drugie miejsce (6.53,871). Przed nimi finiszowali Holendrzy (6.53,785), którzy zanotowali najlepszy rezultat w ćwierćfinałach.
Niepowodzeniem zakończył się start kobiecej sztafety, która wystąpiła w składzie Anna Falkowska, Mazur, Stormowska i Gabriela Topolska. Polkom (4.12,905) do ostatniego miejsca gwarantującego start w półfinale zabrakło blisko dwóch sekund. Najlepiej spisały się Kanadyjki (4.06,534).
W piątkowych indywidualnych konkurencjach z polskich reprezentantów do półfinałów 1500 m bezpośrednio awansowała jedynie Stormowska, która była druga w swojej serii. Pozostali Sellier, Pigeon oraz Topolska szansy na awans będą szukali w repesażach.
Biało-czerwoni do tej pory w MŚ w short tracku zdobyli tylko jeden medal. W 2018 roku w Montrealu srebrny krążek na 500 m wywalczyła Natalia Maliszewska.
Mistrzostwa w Rotterdamie zakończą się w niedzielę.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.