Jeszcze nie tak dawno mogliśmy cieszyć się ze strzeleckich popisów Roberta Lewandowskiego za naszą zachodnią granicą. Dziś polscy piłkarze występujący na boiskach Bundesligi stanowią jedynie tło dla najlepszych. Jedna ze statystyk dobitnie to pokazuje.
Sezon w Bundeslidze powoli zmierza ku końcowi. Najważniejsze rozstrzygnięcie powinniśmy poznać już niebawem. Jeżeli nie wydarzy się nic niespodziewanego, nowym mistrzem Niemiec zostanie Bayer Leverkusen, który tym samym przerwie trwającą jedenaście lat dominację Bayernu Monachium.
Po koronę króla strzelców za naszą zachodnią granicą powinien natomiast sięgnąć Harry Kane. Snajper Bawarczyków ma na swoim koncie aż 31 bramek, a drugi w klasyfikacji Serhou Guirassy z VfB Stuttgart traci do kapitana reprezentacji Anglii osiem trafień.
Wśród strzelców na próżno szukać Polaków. Na dziś mamy ich trzech grających na poziomie Bundesligi. Robert Gumny, Jakub Kamiński oraz Dawid Kownacki, bo o nich mowa, ani razu w bieżących rozgrywkach nie skierowali piłki do siatki rywali. Mało tego, żaden z nich nie zanotował choćby nawet jednej asysty.
Zobacz także: Bayern traci gwiazdę. Wielki klub gotowy do negocjacji
Coraz więcej zatem wskazuje na to, że może to być pierwszy taki przypadek w XXI wieku, gdy nasi rodacy zakończą zmagania na boiskach niemieckiej ekstraklasy bez jakiegokolwiek bezpośredniego wkładu w zdobycz bramkową!
Dla jasności: wspomniana trójka zawodników zaliczyła do tej pory kolejno 13, 13 oraz 16 występów. Łącznie daje to więc 42 spotkania. I nic. Całe zero goli i zero asyst. Statystyka absolutnie dramatyczna.
Być może szansą na przełamanie dla naszych rodaków będzie najbliższa kolejka. W piątek (5 marca) Dawid Kownacki i jego Werder Brema zagrają na wyjeździe z Eintrachtem Frankfurt.
Dwa dni później Augsburg Roberta Gumnego zmierzy się na PreZero Arena z miejscowym Hoffenheim, z kolei Wolfsburg Jakuba Kamińskiego podejmie Borussię Moenchengladbach.
1 - 2
Heidenheim
2 - 2
Elversberg
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.