Peter Prevc, który niedawno zakończył sportową karierę, zabrał głos na temat kondycji skoków narciarskich. Słoweniec nie jest jednak optymistą, mówiąc o rozwoju tej dyscypliny sportowej. – Niestety, tendencja jest bardzo negatywna. Oglądalność stale spada i coraz mniej widzów przychodzi na skocznię. Delikatnie mówiąc nie są to zbyt dobre rokowania... – powiedział.
Prevc, który jest zdobywcą Kryształowej Kuli za sezon 2015/2016 oraz multimedalista najważniejszych międzynarodowych imprez oddał ostatni skok na obiekcie w Planicy. 24 marca zmagania w PŚ ukończył na szóstym miejscu.
Niespełna 32-latek odniósł się do sytuacji, w której znajdują się aktualnie skoki narciarskie. – Nasz sport jest w trudnym momencie, jeśli chodzi o przyszłość. Skoki są sportem, któremu towarzyszy niewielka liczba krajów, a cały świat idzie w kierunku promowania najlepszych i najpopularniejszych sportowców. Sądzę, że wielu sponsorów na świecie woli wydać milion euro na tych najpopularniejszych, niż setki tysięcy euro na przeciętnych. Mówiąc to ma na myśli rozpoznawalność. Wszystko po to, żeby wyciągnąć z tego biznesu jak najwięcej korzyści – powiedział Prevc rozmowie z portalem sportklub.n1info.si.
Sandro Pertile, dyrektor Pucharu Świata uważa, że skoki narciarskie powinny być także obecne w egzotycznych krajach, a także w Stanach Zjednoczonych, które są olbrzymim rynkiem. Z kolei Prevc nie ma pewności, czy w tych krajach znajdą się chętni do oglądania tej dyscypliny sportowej.
– Z pewnością brzmi to interesująco, ale jest niezwykle trudne do wdrożenia. Nie aż tak ciężko będzie ustawić skocznię narciarską w Las Vegas i przetransportować tam skoczków ze sprzętem, ale znacznie trudniejsze będzie przyciągnięcie na takie zawody tysięcy kibiców. W Norwegii już teraz są puste trybuny. Tylko Niemcy podczas Turnieju Czterech Skoczni są zdolni do przyciągnięcia tłumów, ale to jest olbrzymi rynek. Poza tym Polacy ze swoją bogatą historią i my – Słoweńcy z Planicą. Gdzie indziej nie jest to możliwe – stwierdził Prevc i dodał:
– Żeby wypromować skoki w Las Vegas, o których większość Amerykanów nawet nie słyszała, do takiego poziomu, aby ludzie przyszli na zawody, musiałyby zostać zainwestowane naprawdę ogromne pieniądze. Niestety, tendencja jest bardzo negatywna. Oglądalność stale spada i coraz mniej widzów przychodzi na skocznię. Delikatnie mówiąc nie są to zbyt dobre rokowania... – zaznaczył utytułowany skoczek.
Prevc jest jednym z najlepszych skoczków XXI wieku. W niesamowitym stylu sięgnął po Kryształową Kulę w sezonie 2015/16 – wygrał wtedy aż 15 konkursów. Jest wielokrotnym medalistą mistrzostw świata i igrzysk olimpijskich, mistrzem świata w lotach narciarskich, a także triumfatorem Turnieju Czterech Skoczni. W sezonie 2014/15 miał w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata tyle samo punktów co Severin Freund, ale przegrał z powodu mniejszej liczby zwycięstw. Była to pierwsza taka sytuacja w historii.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.