Choć FC Barcelona od lat słynie z gry krótkimi podaniami, to czasem ucieka się też do prostszych rozwiązań. Gdy wymaga tego sytuacja, porzuca idealizm na rzecz pragmatyzmu. Właśnie w taki sposób przeciwstawiła się w środę Paris Saint-Germain.
Przed ćwierćfinałowym starciem na Parc des Princes faworytami byli gospodarze. Xavi Hernandez wiedział więc, że od pierwszych minut to oni będą narzucać swoje warunki. Nie tylko z piłką przy nodze, ale i bez niej.
Ich intensywny pressing był czymś, czego obawiał się najbardziej. Dlatego też, zamiast przedzierać się przez zastawione przez nich zasieki, wolał po prostu je ominąć. Potrzebował do tego tylko jednej rzeczy – tak popularnej w Polsce "lagi na Lewego".
– Barcelona nas nie zaskoczyła. Wiedzieliśmy, że będą tak grać. Mając takiego bramkarza jak Marc-Andre ter Stegen i takiego napastnika jak Robert Lewandowski, możesz z łatwością ominąć cały pressing – przyznał po spotkaniu Luis Enrique, odnosząc się do strategii obranej przez jego rodaka.
Lewandowski w istocie był kluczową postacią Barcelony. Bo choć nie strzelił gola, to pracował dla drużyny. W środę stoczył najwięcej pojedynków powietrznych spośród wszystkich graczy, co tylko potwierdzało odgrywaną przez niego rolę.
– Staraliśmy się naciskać bardzo wysoko, ale oni potrafili się temu przeciwstawić. Szukali długimi podaniami Lewandowskiego, przez co omijali dwie linie i sprawiali nam problemy. Jednym prostym podaniem potrafili przełamać całą linię pressingu – dodał po meczu Marquinhos.
Pragmatyczne podejście i świetna gra Lewandowskiego pomogły Barcelonie odnieść cenne zwycięstwo.
Piłkarze Xaviego wygrali w Paryżu 3:2 i przed rewanżem na Stadionie Olimpijskim Montjuic to oni są w lepszej sytuacji. Spotkanie FC Barcelona – Paris Saint-Germain w ćwierćfinale Ligi Mistrzów zaplanowano na wtorek 16 kwietnia.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.