Rozstrzygnięcia w Lidze Mistrzów ostatecznie rozstrzygnęły kwestię tego, które europejskie kluby wezmą udział w pierwszej edycji Klubowych Mistrzostw Świata w nowej, 32-drużynowej odsłonie. Jednym z największych wygranych w środowy wieczór był... Red Bull Salzburg.
Klubowe Mistrzostwa Świata znacząco zwiększą liczbę rozgrywanych przez niektóre kluby spotkań. Pierwsza edycja w nowej formule zostanie rozegrana od 15 czerwca do 13 lipca w Stanach Zjednoczonych. W turnieju weźmie udział: dwanaście klubów z Europy, sześć z Ameryki Południowej, po cztery z Afryki, Ameryki Północnej oraz Azji, a także po jednym przedstawicielu Oceanii i gospodarzy zmagań.
Zgodnie z zasadami przyjętymi przez FIFA, czterech europejskich przedstawicieli mają stanowić zwycięzcy poprzednich czterech edycji Ligi Mistrzów oraz osiem zespołów, które w czteroleciu poprzedzającym KMŚ osiągnęły najlepszy ranking w europejskich pucharach. Jednocześnie w turnieju mogą zagrać maksymalnie dwa kluby z jednego kraju (limit nie obowiązuje jedynie triumfatorów Champions League).
Z tej ostatniej zasady skorzystał właśnie Salzburg. Ponieważ poprzednie edycje Ligi Mistrzów wygrywały Chelsea i Manchester City, oznaczało to, że grający w środę na Allianz Arenie Arsenal musiałby wygrać rozgrywki, żeby dołączyć do przedstawicieli Premier League. Tak się nie stanie – Joshua Kimmicha zapewnił Bawarczykom wygraną i awans do półfinału. Dzięki temu, oraz faktowi że wszyscy półfinaliści LM już wcześniej mieli zapewnioną grę w KMŚ, do grona europejskich klubów dołączył pierwszy klub spoza lig, które miały już wyłonionych reprezentantów.
Szanse na grę w KMŚ we wtorkowy wieczór straciła Barcelona, która musiała zajść w obecnych rozgrywkach Champions League dalej od Atletico. Obie ekipy pożegnały się jednak z turniejem na etapie ćwierćfinału – Robert Lewandowski i spółka musieli uznać wyższość Paris Saint-Germain, z kolei Atletico okazało się gorsze od Borussii Dortmund. To, w połączeniu z wyższym rankingiem ekipy z Madrytu sprawiło, że właśnie podopieczni Diego Simeone będą reprezentować Hiszpanię wraz z Realem Madryt.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.