Włoskie kluby rządzą na europejskich salonach! W przyszłym sezonie będziemy świadkami powiększenia rozgrywek Ligi Mistrzów, w których zagra 36 zespołów. Wysoka forma drużyn z Półwyspu Apenińskiego w Lidze Europy i Lidze Konferencji Europy sprawiła, że w następnej odsłonie elitarnych rozgrywek zobaczymy aż pięć włoskich marek. A może być ich jeszcze więcej...
Awans do półfinałów Ligi Europy zapewniły sobie Roma, która pokonała w dwumeczu Milan, a także Atalanta. Gracze z Bergamo wygrali w pierwszym meczu z Liverpoolem aż 3:0, a w rewanżu przegrali nieznacznie 0:1. Dodatkowo, w najlepszej czwórce Ligi Konferencji Europy znalazła się Fiorentina, która w rewanżu pokonała Viktorię Pilzno 2:0. Dobre wyniki włoskich drużyn sprawiły, że zespoły te mają najwyższy współczynnik ze wszystkich lig w tym sezonie, zostawiając w tyle Premier League i Bundesligę.
W tym momencie Włosi są już pewni ośmiu miejsc we wszystkich rozgrywkach: Liga Mistrzów (pięć), Liga Europy (dwa), Liga Konferencji Europy (jedno). A może być jeszcze lepiej, bo w przypadku, gdy Atalanta lub Roma zwyciężą w LE i nie zajmą miejsca w pierwszej piątce Serie A, Włosi zyskają szóstego reprezentanta w Lidze Mistrzów. Co ciekawe, byłby to rekord tego kraju w liczbie drużyn grających w jednym sezonie LM. Czy tak się stanie przekonamy się w nadchodzących tygodniach.
Europejski ranking lig w sezonie 2023/24:
1. Serie A – 19.428
2. Bundesliga – 17.785
3. Premier League – 17.375
19:00
Paris Saint-Germain/Aston Villa
19:00
Bayern Monachium/Inter Mediolan
19:00
Arsenal/Real Madrid
19:00
Barcelona/Borussia Dortmund
19:00
Zwycięzca SF 2
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.