To najbardziej sensacyjny kwiecień w historii skoków narciarskich. Na Islandii Ryoyu Kobayashi pofrunął prawie 40 metrów dalej niż najlepsze osiągnięcia w historii zmagań pod egidą FIS. Wyczyn Japończyka wywołał lawinę komentarzy. Na niespodziewane wyznanie zdecydował się Adam Małysz.
Wciąż trudno w to uwierzyć. Od blisko miesiąca najlepsi zawodnicy świata mają wolne. Niektórzy są na wakacjach, inni zaczynają lekkie treningi przed okresem przygotowawczym do kolejnego cyklu. Tymczasem Kobayashi wraz ze swoim sztabem udał się na Islandię, gdzie firma Red Bull przygotowała mu wspaniałą naturalną skocznię z wyjątkowo długim zeskokiem. Wszystko, aby stworzyć warunki do czegoś historycznego.
W trakcie dwóch dni pobytu Ryoyu skoczył czterokrotnie. Za każdym razem dalej niż najdalszy ustany lot w historii FIS (253,5 metra Stefana Krafta). Japończyk wyśrubował swój wynik do niebotycznych 291 metrów.
– Odległość 291 metrów robi ogromne wrażenie, ale nie jest dla mnie zaskoczeniem, wiedziałem, że Japończycy planują taki projekt, bo rekord był jednym z marzeń Ryoyu – przyznaje Małysz, cytowany przez Red Bulla – firmę, która od ponad dwóch dekad jest również jego sponsorem.
– Miałem taką propozycję! Podobny pomysł mieli kiedyś Austriacy i zapraszali mnie do udziału, też chcieli budować specjalną skocznię. Ale ja akurat kończyłem właśnie karierę, głowa była już trochę gdzie indziej, więc podziękowałem. Ale w końcu pomysł wtedy upadł i nie był i tak realizowany – wyznał Małysz, który zakończył karierę w 2011 roku.
Trzynaście lat później świat skoków doczekał się szokującego wydarzenia. Międzynarodowa Federacja Narciarska zapowiedziała, że nie będzie uznawała wyniku Japończyka, co akurat nie jest zaskoczeniem: obiekt nie miał homologacji, a sprzęt Kobayashiego różnił się od tego w zawodach. Sandro Pertile zapowiedział jednak w rozmowie z TVPSPORT.PL wyciągnięcie wniosków z sukcesu tej inicjatywy.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.