| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Wyścig o mistrzostwo Polski wkracza na ostatnią prostą. Na pięć kolejek przed końcem w PKO BP Ekstraklasie prowadzi Jagiellonia Białystok, która ma cztery punkty przewagi nad drugim Śląskiem Wrocław i trzecim Lechem Poznań. W przypadku triumfu na krajowym podwórku Kolejorz będzie rozstawiony w drugiej rundzie eliminacji Ligi Mistrzów.
Na awans przedstawiciela polskiej piłki do fazy grupowej Ligi Mistrzów czekamy już osiem lat. Ostatnim zespołem, który dotarł do najlepszej "32" była Legia Warszawa w sezonie 2016/2017. Wówczas legioniści dowodzeni przez Jacka Magierę w grupie okazali się gorsi od Realu Madryt i Borussii Dortmund, ale wyprzedzili Sporting CP i z trzeciego miejsca awansowali do 1/8 Ligi Europy.
Kolejne lata to pasmo rozczarowań polskich drużyn w eliminacjach do Ligi Mistrzów. Rok temu blisko awansu był Raków Częstochowa, który minimalnie uległ w dwumeczu FC Kopenhaga (0:1, 1:1).
Teraz przed szansą awansu do zupełnie nowej Ligi Mistrzów stanie mistrz Polski. Na dziś nie wiadomo, kto nim będzie. W grze liczy się wciąż siedem drużyn, choć zdecydowanie największe szanse mają prowadząca Jagiellonia Białystok (55 pkt.), drugi Śląsk Wrocław (51 pkt.) i trzeci Lech Poznań (51 pkt.).
Drużyna Mariusza Rumaka krytykowana jest w ostatnich tygodniach za kiepski styl gry, ale przy sprzyjających wynikach i niezłym terminarzu wciąż ma szansę na dziewiąty tytuł w historii. W przeciwieństwie do Jagi czy WKS-u ma niezły współczynnik w rankingu UEFA i przy zdobyciu mistrzostwa, będzie losowany w eliminacjach do 2. rundy el. LM jako drużyna rozstawiona. Pomogło mu w tym... CFR Cluj, które straciło szansę na mistrzostwo Rumunii.
Przypomnijmy, że rozgrywki Ligi Mistrzów w nowym sezonie przejdą nie lada metamorfozę. Zamiast fazy grupowej będzie obowiązywać faza ligowa, w której zamiast 32 drużyn, będzie rywalizować aż o cztery zespoły więcej. Każdy z nich rozegra osiem meczów z innym rywalem (cztery u siebie i cztery na wyjeździe). Po rozegraniu wszystkich spotkań, osiem pierwszych drużyn ze zbiorczej tabeli zakwalifikuje się bezpośrednio do 1/8 finału, gdzie będą rozstawione, a kluby z miejsc 9-24 zagrają w barażach o awans do 1/8 finału.
W związku z wykluczeniem drużyn rosyjskich, mistrz Polski rozpocznie zmagania w eliminacjach do Champions League nie od 1., a od 2. rundy. Tym samym będzie miał aż trzy okazje na awans do fazy ligowej europejskich pucharów.
Losowanie 2. rundy el. Ligi Mistrzów przewidziane jest na 19 czerwca, a pierwsze mecze zostaną rozegrane 23 i 24 lipca 2024 roku.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.