Polscy hokeiści po 22-letniej przerwie wystąpią w mistrzostwach świata Elity. – To na pewno gra o lepszą przyszłość tej dyscypliny w Polsce. Naszym marzeniem jest utrzymanie się na tym poziomie – powiedział PAP prezes PZHL Mirosław Minkina. Turniej rusza w piątek w Czechach.
Polacy zainaugurują udział w imprezie w sobotę spotkaniem w Ostrawie z Łotwą, potem ich rywalami będą kolejno ekipy Szwecji, Francji, Słowacji, USA, Niemiec i Kazachstanu. Druga grupa będzie rywalizowała w Pradze. Dwie najgorsze drużyny spadną do Dywizji 1A.
– Szanse na pozostanie w tym gronie oceniam w miarę wysoko. Na pewno Kazachstan i Francja to zespoły w naszym zasięgu – zaznaczył Minkina.
Jak przyznał, dzięki wsparciu ministerstwa sportu i turystki kadrowicze mieli bardzo dobre warunki przygotowań.
– Nasza drużyna w ciągu dwóch lat awansowała z trzeciego poziomu do elity. To jest dostrzegane. Dzięki temu mamy wsparcie. Kadrowiczom niczego nie brakuje pod kątem sprzętowym, bytowym, itp. 31 zawodników dostaje również miesięczne stypendia dzięki resortowi. To są takie środki, których nigdy nie było – tłumaczył.
Nie ukrywał, że ubiegłoroczny awans ułatwił życie hokejowej federacji.
– Dzięki takim sukcesom rośnie rozpoznawalność polskiego hokeja, a po drugie przyczynia się - a myślę, że będzie jeszcze lepiej w tej kwestii - do pozyskiwania stałych sponsorów – wskazał.
Przed zakończonym już sezonem pierwszym w historii tytularnym sponsorem rozgrywek ekstraligi hokeja na lodzie kobiet i mężczyzn została Grupa Tauron. Umowa została zawarta na cztery lata. U progu przygotowań do MŚ sponsorem głównym reprezentacji Polski na trzy lata została Grupa Westminster, europejska firma z branży nieruchomości.
– To efekt gry naszych hokeistów. Te sukcesy - przede wszystkim sportowe - są wynikiem pracy zawodników, trenerów, wszystkich ludzi tworzących szeroko pojęte zaplecze polskiego hokeja – dodał Minkina, szefujący PZHL od sześciu lat.
– Myślałem, że wszystko pójdzie szybciej, ale zablokował nas covid. Straciliśmy dwa lata i to się przyczyniło do przeciągającej się trudnej sytuacji związku. Teraz są już realne prognozy, że pójdziemy do przodu. Tym bardziej, że otwarcie naszej ligi dla obcokrajowców - za co byłem krytykowany - przyczyniło się do podniesienia poziomu również polskich zawodników. Rywalizacja w ekstralidze poszła w górę, jest więcej drużyn na podobnym poziomie. O mistrzostwo kraju już nie biją się dwa zespoły, tylko cztery, pięć, może sześć. To z kolei przekłada się na rosnącą frekwencję na meczach – tłumaczył.
Minkina przekazał, że związek mocno rozwinął własną telewizję internetową.
– Nadal jednak mamy wiele do zrobienia. Chcielibyśmy, aby przynajmniej jeden mecz kolejki był transmitowany w telewizji publicznej. Jeśli nie, to przymierzamy się do tego, by w każdą niedzielę o godz. 15 było pokazywane spotkanie sezonu zasadniczego w naszym kanale otwartym – wspomniał.
Jego zdaniem związek potrzebuje jeszcze trzech, czterech lat, by ostatecznie stanąć na nogi po finansowych zawirowaniach.
Przyznał, że federacja stara się o zapewnienie kadrowiczom premii z występ w MŚ.
– Walczymy o sponsorów, na pewno zawodnicy, po zrealizowaniu celów na turnieju, będą również uhonorowani – zakończył.
PZHL kilka lat temu popadł w finansowe tarapaty. W lutym 2018 roku okazało się, że źle została rozliczona została ministerialna dotacja, były też zaległości wobec kontrahentów federacji. W związku doszło do zmiany prezesa, którym od listopada 2018 jest Minkina.
Podczas zjazdu wyborczego w 2021 poinformowano, że całość zobowiązań PZHL oszacowana została na ponad 18 mln złotych wraz z odsetkami, w tym 10 mln było objęte zajęciami komorniczymi. W ówczesnym sprawozdaniu komisji rewizyjnej podkreślono, że dług najszybciej wzrósł w latach 2016-17 – z dziewięciu do 16 mln złotych. Od 2018 trwa restrukturyzacja zadłużenia i wdrażanie programu naprawczego.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.