Czeskie gazety zachwycają się golem Petra Jiracka w meczu z Polską i kondycją reprezentacji, chwalą trenera Michala Bilka.
Pewność siebie, kreatywność i siła – tak charakteryzuje czeską drużynę po wygranym w sobotę meczu z Polską dziennik ”Hospodarske Noviny”. Te atuty, zdaniem gazety, pomogą jej sięgnąć po medal w meczu z Portugalią. Chwali też współpracę piłkarzy pochodzących z Viktorii Pilzno.
”Zmianę przechodzi cała drużyna, która w grupie - w odróżnieniu od Rosji,
Grecji i Polski – potrafiła się poprawić, a forma stopniowo rosła do
spotkania z Polską. Prawda, czeskiej ekipie pomogło też trochę szczęścia i
przytomność umysłu Michala Kadleca, który w ostatniej minucie w meczu z
Polską wybił głową piłkę z linii bramkowej, jednak wciąż Czesi na Euro są
coraz lepsi. To Rosjanie na szczyt swych możliwości weszli w spotkaniu z
teamem Bilka, zaś Polacy tymczasem regularnie przeplatali świetne momenty z
bezradnością. Obie drużyny mogą więc Czechów oglądać w czwartek tylko w
telewizji” – pisze gazeta.
W osobnym artykule szef działu zagranicznego ”Hospodarskych Novin” Martin Ehl
zauważa, że Polaków cieszy teraz tylko to, że wraz z nimi odpadła Rosja, ”ich
odwieczny rywal”. Chwali w nim zachowanie polskich kibiców, a także radość,
którą potrafią czerpać z Euro mimo porażki ich drużyny. Przypomina, że
turniej przyniósł też trwalsze zmiany, takie jak nowe drogi, czy stadiony.
Dziennik ”Sport” Petra Jiracka nazywa ”sercem drużyny”. Bardzo dobrze ocenia
także grę Tomasa Hubschmana, Vaclava Pilara, Davida Limberskiego, Michala
Kadleca oraz Tomasa Sivoka.
”Teraz nie mają absolutnie nic do stracenia. Mogą tylko zyskać. Pewność
siebie im wzrosła” – zauważa. Dalej w komentarzu dziennik pisze, że Bilek
wytrzymał presję i uderzenia w policzek. ”Nie uległ naciskom z zewnątrz i
potwierdził, że to jedna z jego zalet, nawet jeśli tego nie widać” –
zaznacza. ”Sport” dodaje, że Bilek swą kadrę zbierał przez dwa lata, a
wielkie wsparcie dostał z Viktorii Pilzno.
”Z przygotowaniem taktycznym do meczu z Polską wyraźnie pomógł trenerowi
reprezentacji Josef Csaplar, który na części pierwsze rozebrał silne i słabe
strony rywali. Jego informacje odegrały wielką rolę” – zaznacza, tłumacząc,
że dobry selekcjoner musi także umieć pozyskać dobrych współpracowników.
Tymczasem – według ”Sportu” – dla współgospodarzy czempionat stracił sens.
”38 milionów Polaków śniło o awansie o ćwierćfinału Euro i nawet
niezainteresowani trzymali kciuki. Wszystko jednak w sobotę zepsuli Czesi. To
tak, jak by wam na przyjęciu urodzinowym jeden z gości zjadł cały tort i do
tego rozbił porcelanowy serwis po babci. W tę rolę weszli Jiracek i spółka” –
komentuje.
Zauważa także, że mimo porażki Polaków, we Wrocławiu czescy kibice bawili się
razem z polskimi. ”Tej przyjaźni jedna porażka rozbić nie może” – konkluduje.
O ”sensacyjnym awansie” pisze dziennik ”Lidove Noviny”. ”Gol Jiracka posłał
Polskę do futbolowego piekła” – dodaje. Gazeta chwali atmosferę we Wrocławiu
i z zaskoczeniem pisze o gratulacjach, które Polacy we wrocławskiej Strefie
Kibica składali Czechom.
”Futbol potrafi być szalony – komentuje publicysta Ondrej Suchan rezultaty,
które osiągnęły drużyny grupy A po wszystkich meczach. ”Drużyna, która przez
dłuży czas dwuletnich kwalifikacji brodziła w bagnie, w decydującym spotkaniu
z Polską wytrzymała presję gospodarzy i rozkwitła do niebywałego piękna”.
”Mlada fronta Dnes” podkreśla, że teraz Czechom na drodze stoi Ronaldo. ”To
godne szacunku powstać w ten sposób po laniu od Rosji i nie upaść przed pełną
areną polskich kibiców. Według przebiegu gry powinno ostatecznie zwycięstwo
spaść z nieba nie Czechom, a Polakom, do czego w ostatnich sekundach o mało
nie doszło” – pisze w swym komentarzu Filip Saiver. ”Ten na górze jednak chyba Czechów lubi. Właściwie Bóg wie, dlaczego” – dodaje.
Czytaj także: Rosicky: moje szanse na grę są nieduże
18:15
Korea Północna
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (955 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.