| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Mistrz Polski mógł mieć ułatwioną ścieżkę do Ligi Mistrzów. Tak się jednak nie stanie, a wszystko to zasługa kiepskiej postawy Lecha Poznań i Legii Warszawa, które nie będą triumfować w rozgrywkach PKO BP Ekstraklasy. Nowy triumfator – Jagiellonia Białystok lub Śląsk Wrocław – będzie losowany w 2. rundzie eliminacji jako nierozstawiony zespół.
Porażka Lecha Poznań z Legią Warszawa 1:2 (0:2) sprawiła, że Kolejorz definitywnie stracił szansę na mistrzostwo Polski. Tym samym na dwie kolejki przed końcem w grze o tytuł pozostały już tylko dwie drużyny – Jagiellonia Białystok i Śląsk Wrocław. Obie dokładnie rok temu walczyły o utrzymanie, dziś są blisko gry w eliminacjach do Ligi Mistrzów.
Mistrz Polski w eliminacjach mógł mieć łatwiejszą drogę. Z uwagi na wysoki współczynnik w rankingu UEFA Lech lub Legia mogła liczyć na rozstawienie. Obie drużyny w PKO BP Ekstraklasie nie sprostały oczekiwaniom swoich kibiców. Niewykluczone, że żadnej z nich nie zobaczymy w europejskich pucharach. Na ten moment Legia zajmuje 3. miejsce, Lech jest piąty.
Triumfator rozgrywek PKO BP Ekstraklasy – Jagiellonia lub Śląsk – będą losowane w el. 2. rundy LM jako drużyny nierozstawione. Już na pierwszym etapie przygody w Europie spotkają się ze zdecydowanie bardziej wymagającymi rywalami. Jak przekazał Jan Sikorski z "rankinguefa.pl", rywalami nowego mistrza Polski mogą być takie firmy jak np. Ferencvaros (Węgry), Karabach Agdam (Azerbejdżan), Slovan Bratysława (Słowacja), Bodo/Glimt (Norwegia), Łudogorec Razgrad (Bułgaria), Sparta lub Slavia Praga (Czechy), Malmoe FF (Szwecja) oraz Maccabi Tel-Aviv lub Maccabi Hajfa (Izrael).
Losowanie 2. rundy eliminacji przewidziane jest na 19 czerwca, a pierwsze mecze z udziałem najlepszego zespołu PKO BP Ekstraklasy zostaną rozegrane 23 i 24 lipca.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.