Światowa czołówka arcymistrzów szachowych rywalizowała w Warszawie o wygraną w prestiżowym turnieju Superbet Rapid & Blitz 2024. Triumfował, jak przed rokiem, wieloletni mistrz świata Magnus Carlsen, trzecie miejsce zajął Jan-Krzysztof Duda. Po raz kolejny prawdziwe tłumy kibiców dopingowały i zbierały autografy od szachowych sław z całego świata. – Po tym co widać było w Warszawie jestem pewny, że szachy mają świetlaną przyszłość – mówił gość specjalny wydarzenia Garri Kasparow, legenda tej dyscypliny sportu.
Od wtorku do niedzieli w warszawskim Centrum Konferencyjnym POLIN oglądaliśmy tłumy zafascynowanych kibiców. Od najmłodszych po seniorów, mających nie tylko okazję oglądać mecze najlepszych szachistów świata, ale też samemu spróbować swych sił w rywalizacji z innymi fanami, czy skorzystać z wielu atrakcji, które czekały na gości Superbet Rapid & Blitz 2024.
– Widać gołym okiem, że szachy są coraz bardziej popularne, a cyfrowe media dają pełen dostęp do najlepszych w każdym momencie. W Warszawie mieliśmy silnie obsadzony turniej, w którym najstarszym graczem był Magnus Carlsen, a reszta to młodzież. To doskonały znak dla przyszłości tego sportu. Mamy więcej powodów do radości niż paniki – przekonywał Kasparow, podkreślając wysoką jakość organizacji polskiego turnieju.
Przypomnijmy, że to już trzecia edycja prestiżowego turnieju rozgrywana w naszym kraju. Za każdym razem wywołuje ona spore emocje. – Jeszcze kilka lat temu mogliśmy tylko pomarzyć, by taki turniej zawitał do Polski, a teraz mamy już trzecią edycję i co roku dokładane jest coś nowego i ciekawego – podkreśla Łukasz Turlej, sekretarz generalny FIDE. – W tym roku mieliśmy w Warszawie same najgorętsze nazwiska, a walka o triumf toczyła się do ostatniej partii. Do tego dochodzi fantastyczna publika, która w trakcie ceremonii medalowej głośno nagradzała brawami najlepszych. Emocje godne wielkiego szachowego święta – dodaje.
Polski turniej rozpoczął Grand Chess Tour 2024, serię prestiżowych zawodów, która następnie zagości w Bukareszcie (24 czerwca – 6 lipca), Zagrzebiu (8-15 lipca) oraz amerykańskim Saint Louis. Czołowi arcymistrzowie z całego świata walczą o łączną pulę nagród wynoszącą aż półtora miliona dolarów. W Polsce do wygrania było 175 tysięcy dolarów.
– Turniej jest bardzo dobrze zorganizowany, bardzo mi się tutaj podoba, świetna jest także miejscowa kuchnia – podkreśla Wei Yi, arcymistrz z Chin, który przez dwa dni prowadził w klasyfikacji generalnej i dał się wyprzedzić Carlsenowi dopiero ostatniego dnia. – W Polsce widać spore zainteresowanie szachami i to powinno nas wszystkich cieszyć.
– Dobrze się czuję w Warszawie, cieszę się że miałem okazję tutaj zagrać – mówi z kolei 17-letni Gukesh Dommaraju, który wygrał Turniej Kandydatów i zagra o mistrzostwo świata. – Widać że szachy są w Polsce bardzo popularne – dodaje gracz, a jego trener – polski arcymistrz Grzegorz Gajewski – podkreśla: – Turniej Superbet Rapid & Blitz jest znakomitą promocją szachów w Polsce, to świetna sprawa że mogą u nas zagrać tak znakomici zawodnicy.
Sponsorem warszawskiego turnieju jest Superbet, a jego organizację wspierały firmy: Mokate, Bonabanco, szachowo.pl, a także Polski Związek Szachowy. – Za nami trzecia edycja Superbet Rapid & Blitz, poprzednie cieszyły się wielkim zainteresowaniem, przychodziły do nas tłumy kibiców i w tym roku było tak samo – cieszy się Łukasz Seweryniak, Country Manager Superbet Polska. – Fundacja Superbet kilka lat temu postawiła na szachy, bo społeczność tej gry na całym świecie jest naprawdę imponująca. Cieszymy się, że nasza marka coraz bardziej kojarzy się z szachami i mamy możliwość uczestniczenia w imprezie, która zbiera pochwały od światowych gwiazd szachów, jak i kibiców.
Pełne informacje o turnieju na www.superchess.pl.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.