Reprezentacja Polski w mistrzostwach świata Elity, jak wszystkie kadry, gra w strojach Nike. – Nigdy nie mieliśmy czegoś tej jakości – przyznają TVP Sport nasi zawodnicy. Niestety, oprócz nich nikt takich nie będzie posiadał, ponieważ nie są oferowane w sprzedaży.
Korespondencja z Ostrawy
– Wiesz, jak dostaliśmy te stroje do ręki, to oglądaliśmy je z każdej strony i cieszyliśmy się jak dzieci. Nigdy nie mieliśmy czegoś tej jakości – mówił nam jeden z kadrowiczów.
Na pytanie, czy możemy kupić "meczówkę", czerwoną bluzę z kapturem Nike z napisem "Poland Hockey Team" etc., odpowiedź jest niestety jednoznaczna. – Nie ma szans. Też pytaliśmy, czy możemy zakupić takie dla rodzin i znajomych, ale to jest zwyczajnie niemożliwe. Chyba wyprodukowali tyle sztuk, by było akurat dla zespołów – usłyszeliśmy.
Brzmi absurdalnie, ale jak zawsze – gdy nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze. "Meczówki", ale też bluzy z kapturem i bez czy t-shirty każdej kadry owszem, można i kupić, ale nie te.
Nie są to produkty Nike, tylko nieporównywalnie gorsze jakościowo. Oficjalnie nikt tego nie powie, ale to specjalny zabieg IIHF, który trwa już kolejny rok.
Koszulka meczowa amerykańskiego producenta, dokładnie taka jak te noszone przez graczy, kosztowałaby zapewne około 500-600 złotych. Większość tej kwoty trafiłaby do Nike. Na jego stronie oferowane są stroje zespołów akademickich z USA w cenie 100-120 dolarów.
W strefie kibica w oficjalnym sklepie mistrzostw można nabyć coś nazywanego szumnie przez Międzynarodową Federację Hokeja na Lodzie repliką. Szkopuł w tym, że jakość materiału i wykonania tego jest taka, iż bez cienia wątpliwości IIHF zarabia na nich wielokrotność kosztów produkcji.
Producent nieznany, z metki dowiemy się tylko tyle, że wytworzone zostały w Europie. Sprzedawane są za 2490 koron, czyli niemal 430 złotych. A materiał to w stu procentach poliester, bez żadnych technologii wspomagających oddychalność.
I co najlepsze – nie można ich już kupić. W sklepie w ofercie były ubrania ośmiu grających w Ostrawie reprezentacji plus Czech. Od piątku biało-czerwonych jerseyów już nie ma. Tylko naszej kadry wyprzedały się do zera.
3 - 0
Polska
7 - 1
Rumunia
3 - 2
Ukraina
3 - 5
Japonia
1 - 4
Ukraina
1 - 5
Wielka Brytania
4 - 0
Rumunia
1 - 4
Włochy
5 - 4
Japonia
2 - 1
Rumunia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1028 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.