| Piłka nożna / Betclic 2 Liga
Na boisku zapadają ostatnie rozstrzygnięcia, a w gabinetach toczy się walka o kształt rozgrywek. Jak ustaliliśmy, 2. liga może od przyszłego sezonu liczyć aż 20 drużyn. Kluby wyszły z taką inicjatywą do PZPN po tym, jak pojawiła się informacja o planowanych barażach w 3. lidze. Decyzja ma zostać podjęta na najbliższym zarządzie PZPN 20 maja.
Kilka dni temu kanał Ligowiec poinformował o możliwych barażach w 3. lidze. Miałyby w nich wystąpić cztery zespoły z drugich miejsc każdej z grup. Zwycięzca wywalczyłby dodatkową przepustkę na wyższy szczebel. Z kolei z 2. ligą co sezon żegnałoby się aż pięć zespołów.
Ta informacja odbiła się głośnym echem. W końcu co sezon dochodziłoby do zmiany niemal połowy drużyn w lidze. Jak ustaliliśmy, znaleziono alternatywne rozwiązanie. Ostateczne decyzja ma zapaść na najbliższym zarządzie PZPN 20 maja.
Nowy pomysł dotyczy powiększenia rozgrywek do 20 zespołów już od przyszłego sezonu. Mogłoby to oznaczać, że w kończącym z ligą pożegnają się nie cztery, a tylko dwie drużyny. Co najważniejsze, spełniłoby to też oczekiwania trzecioligowców, gdyż uzyskaliby dodatkowe miejsce w rozgrywkach, dzięki barażom.
Władze ligi stoją więc przed sporym wyzwaniem. Będą musiały zdecydować, jaki wybrać kształt zmagań. Według naszych informacji, opcja z 18 zespołami i aż pięcioma spadkowiczami spotkała się z dużym oburzeniem wśród drugoligowców. Stąd odpowiedź z 20-zespołowym wariantem rozgrywek.
2. liga powoli dobiega końca. W 33. kolejce poznaliśmy pierwszego beniaminka 1. ligi. Będzie nim Kotwica Kołobrzeg, która pokonała Hutnik Kraków. Do grona spadkowiczów dołączył Stomil Olsztyn. Wcześniej pewna spadku była już Sandecja Nowy Sącz.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.