Reprezentacja Serbii siatkarzy od lat jest w europejskiej czołówce. Nie ma jeszcze kwalifikacji na igrzyska olimpijskie, a jej sytuacja w tym kontekście staje się coraz trudniejsza.
Przypomnijmy, że w zeszłorocznych turniejach kwalifikacyjnych awans na igrzyska zagwarantowały sobie reprezentacja Polski siatkarzy, Niemcy, Brazylia, USA, Japonia oraz Kanada. Pewność udziału ma również Francja jako gospodarz, czyli w sumie jest to obecnie siedem drużyn. Reszta (pięć) zostanie dobrana na mocy rankingu FIVB.
Będą to cztery najwyżej sklasyfikowane w zestawieniu zespoły (po fazie grupowej Ligi Narodów 2024), które jeszcze nie uzyskały kwalifikacji niezależnie od kontynentu, a także na podstawie klucza kontynentalnego najwyżej sklasyfikowany w rankingu zespół z Afryki. To oznacza, że dla ekip, którym brakuje jeszcze biletu do Paryża niezwykle liczą się trwające właśnie rozgrywki Ligi Narodów.
W nich Serbowie, złoci medaliści igrzysk z 2000 roku, triumfatorzy mistrzostw Europy 2019, radzą sobie słabo. Do tej pory podopieczni Igora Kolakovica zagrali trzy mecze. Wygrali pierwsze spotkanie z Iranem 3:1, przegrali z Japonią 0:3 i z Brazylią 1:3. W niedzielę zagrają ostatni mecz tej fazy z mającymi już kwalifikację Niemcami.
Ich ostatnie "podboje" w Lidze Narodów przyniosły im +5.01 pkt. Za dwie porażki Serbowie stracili natomiast -5.38 oraz -3.42 pkt. Obecnie zajmują dopiero dziesiątą pozycję w rankingu FIVB. Przed nimi w tym zestawieniu bez kwalifikacji są Włosi, Słoweńcy, Argentyna i Kuba. To oznacza, że jeśli drużyna z Serbii chce wziąć udział w igrzyskach, nie może pozwolić sobie na utratę kolejnych punktów (do dziewiątej Kuby traci już 7.34 pkt.).
Czytaj również:
– Zabrakło ich w składzie na LN. Co z kontuzjowanymi?
– Podpisał kontrakt w polskim klubie, poprowadzi turecką drużynę?
– Mateusz Poręba liczy na igrzyska? "Wiem, po co tu jestem"
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.