Promocja niewidoczna na ulicach, wysokie ceny biletów, horrendalnie drogi nocleg i dziwny program – to główne zarzuty do organizatorów mistrzostw Europy w lekkoatletyce. Od 7 czerwca Rzym ma gościć najlepszych zawodników z kontynentu, ale już teraz trwa akcja ratunkowa. Wejściówki na Stadio Olimpico można kupić po dużej promocji.
Nowa sztafeta i wyzerowanie rekordów? World Athletics potwierdza: innowacje nas czekają
Na środę 6 czerwca w TVP Sport zaplanowaliśmy z Rzymu "Dzień Zero" – transmisję, która pierwotnie miała dotyczyć eliminacji pchnięcia kulą prosto z Koloseum, ale po rezygnacji z tego pomysłu przez organizatorów stanie się wstępem do 26. Mistrzostw Europy. Każdy sądził, że w trakcie najważniejszej imprezy lekkoatletycznej na kontynencie będzie to jedyny moment, w którym Stadio Olimpico pozostanie puste. Że będzie to cisza przed burzą.
Tymczasem głosów, że podobnie może to wyglądać w kolejnych dniach, jest coraz więcej.
Po sukcesie frekwencyjnym ME z 2022 i 2018 roku poprzeczka zawieszona Włochom jest bardzo wysoko. W Berlinie i Monachium Niemcy dowiedli, że oni potrafią i lubią kibicować, a bilety na stadiony widocznie nie były tak drogie, żeby przy odpowiedniej promocji wyprzedawać co sesję większość lub wszystkie dostępne siedzenia.
– Co do Rzymu: słyszę, że na mieście nie widać żadnej promocji imprezy. A bilety są bardzo drogie – zwróciła uwagę Verity Ockenden, irlandzka medalistka HME 2021 w biegu na 3000 metrów. – To część problemu. Dla tych, którzy przyjeżdżają spoza Rzymu, są zaporowe ceny noclegów. Kosztują więcej niż nawet na MŚ w Eugene, gdzie już myślałem, że drożej się nie da. Jednak da – odpowiedział jej na "X" fotograf James Rhodes.
To on, a wcześniej włoskie media, które w ostatnich tygodniach chyba mocniej zaprzęgnięto do współpracy marketingowej, zauważył ruch, który może wskazywać na niskie zainteresowanie czempionatem. Mimo że Italia to aktualny drużynowy mistrz Europy (Chorzów 2023), a w składzie tej kadry są takie nazwiska jak m.in. Gianmarco Tamberi czy Marcell Jacobs, to na ostatniej prostej przed zawodami organizatorzy kolejny raz zaproponowali horrendalne obniżki cen biletów. Te sięgają aż 40 procent i dotyczą już nie tylko szkół, którym wcześniej zaproponowano "Dni Uczniów", lecz każdego zainteresowanego.
– Gdybym kupował bilet na początku sprzedaży, teraz byłbym wściekły – zauważył Rhodes. Ktoś odpisał mu, że to nie przez ceny, lecz zakwaterowanie zrezygnował z przyjazdu. Kto inny wrzucił na to jeszcze inny link: do promocji na pociąg. Mając bilet na Olimpico, koleją do stolicy będzie można dotrzeć za 80 proc. niższą kwotę. Pytanie, ile ten zabieg jeszcze organizatorom da.
Z racji piłkarskiego Euro, a następnie igrzysk olimpijskich w Paryżu, mistrzostwa w Rzymie musiały odbyć się tak wcześnie. Części gwiazd nie zobaczymy nad Tybrem, a sesje startów – zadziwiająco długie – są skonstruowane bardzo wcześnie rano, a następnie bardzo późno wieczorem. Finałem nie będzie też weekend, lecz nietypowo środa. Niemniej, to nie powinien być powód niechęci fanów do uczestnictwa w ME.
Rzym, który z największą lekkoatletyką miał już do czynienia jako gospodarz Diamentowej Ligi, prawdopodobnie nie odrobił lekcji z historii. Tamte mityngi trwają ledwie kilka godzin i są jednodniowe, a na starcie widywano już m.in. Armanda Duplantisa – nowego króla stadionów. Nawet to nie wypełniało trybun na Foro Italico. Jego główna arena, czyli stadion, jest po prostu bardzo duża. W sumie naraz może na nią wejść aż 82 tys. ludzi. Same zniżki na bilety mogą okazać się niewystarczające, żeby sprostać wyzwaniu znalezienia takiej ich liczby.
W sumie do rozdania w Rzymie jest 49 kompletów medali. Transmisje z ME w Telewizji Polskiej.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.