| Piłka nożna / Betclic 1 Liga
Zimą prezes Wisły Kraków Jarosław Królewski zdecydował się na eksperyment i zatrudnił w roli trenera Alberta Rude. Gdyby wówczas zapytał o opinię, zapewne nie zabrakłoby osób, które poleciłyby mu Kazimierza Moskala. On jednak, zamiast wziąć specjalistę od awansów, wolał człowieka, który w przeszłości firmował spektakularne porażki. Rude zaliczył kolejną przegraną, a Moskal wreszcie ma zostać trenerem Białej Gwiazdy.
W zimie Jarosław Królewski zaskoczył wszystkich zatrudniając trenera, którego w Polsce nie znał nikt. Albert Rude to młody hiszpański trener, który z pewnością złożył ciekawe CV, ale miał w nim też kilka spektakularnych porażek. Nim trafił do Krakowa, w ciągu dwóch lat trzykrotnie przegrał w barażach. Dwa razy na Kostaryce w trakcie jednego sezonu, a potem w Hiszpanii, jako trener Castellon.
Prezes Wisły uznał, że to doświadczenie może być cenne w kontekście Wisły, bo zimą wiele wskazywało na to, że Biała Gwiazda zakończy sezon na miejscu barażowym. – Zadziałaliśmy w amerykańskim stylu, bo tam inwestuje się w ludzi, którzy położyli pierwszy, drugi, trzeci biznes i dopiero w kolejnym osiągają sukces. Jest bowiem założenie, że to doświadczenie pracuje na naszą korzyść, szczególnie w młodym wieku. W Polsce natomiast istnieje przekonanie, że jak się raz coś przegrało, to lepiej od razu zakopać się pod ziemię – mówił wówczas Królewski w ″Meczykach″.
W tym samym programie Królewski powiedział zdanie, z którego dziś może się pośmiać, ale będzie to śmiech przez łzy.
– Być może doświadczenie z przeszłości sprawi, że Rude podświadomie będzie chciał uniknąć kolejnej gry w barażach i awansować bezpośredni – powiedział. No i Hiszpan faktycznie uniknął baraży, ale w nieco inny sposób.
Jak podkreślał wybrał hiszpańskiego trenera w taki sposób, w jaki robią to największe kluby na świecie. Na każdym kroku zaznaczał innowacyjność tego wyboru. Wolał trenera, który kilka razy przegrał baraże i w ten sposób zyskał doświadczenie. Wolał takiego od szkoleniowców, którzy doświadczenia zbierali podczas udanych prób awansów. Eksperci, dziennikarze wskazywali wówczas choćby na Kazimierza Moskala, jednak Królewski nie chciał dokonywać wyboru na podstawie intuicji, sukcesów osiąganych w przeszłości czy "znajomości zapachu szatni".
Dziś zmienia zdanie i wszystko wskazuje na to, że jeszcze w tym tygodniu Wisła zaprezentuje Kazimierza Moskala jako nowego trenera. On już dwukrotnie awansował do Ekstraklasy, jako trener ŁKS Łódź. Dwukrotnie prowadził Wisłę, więc zna klub i jego "zapach szatni". Wie też, jak radzić sobie w Europie, bo w 2011 awansował z Wisłą z fazy grupowej Ligi Europy. A przecież przed krakowianami kolejny start w Europie.
Moskal mógł objąć Wisłę już w zimie. Był to wybór zdecydowanie bardziej naturalny i minimalizujący ryzyko porażki w walce o awans do PKO Ekstraklasy. Z pewnością byłby to zdrowszy wybór dla klubu, ale nie byłby okazją do tego, by długo rozprawiać o algorytmach i sztucznej inteligencji. Nowe technologie są w sporcie potrzebne i z pewnością są szansą na postęp, ale nigdy nie warto zapominać o ludzkim, zdrowym rozsądku.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1028 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.