Michał Haratyk zaskoczył wszystkich kibiców polskiej lekkiej atletyki. Wywalczył brązowy medal mistrzostw Europy i potwierdził, że jest dobrze przygotowany na zmagania w olimpijskim sezonie. – W głowie miałem nawet srebrny medal – mówił.
Korespondencja z Rzymu
To historia z tych niemal niemożliwych. Po ostatnich przeciętnych miesiącach w kole, nic nie wskazywało na to, że Haratyk wróci z Rzymu z medalem na szyi. Los chciał inaczej. 32-latek wywalczył brąz, chociaż nawet w najmniejszym stopniu nie był typowany do końcowego sukcesu przez bukmacherów. – A co mnie bukmacherzy obchodzą?! – odpowiedział w swoim stylu.
– W głowie miałem nawet srebrny medal. Wiedziałem, że na to mnie stać, jeżeli chodzi o potrzebną odległość. Jeżeli, ktoś wcześniej dał mi brąz i nie musiałbym się męczyć w finale, to pewnie, że wziąłbym go w ciemno po eliminacjach – dodał.
Mistrz Europy z 2018 roku nie ukrywał, iż noc poprzedzająca rywalizację nie była wymarzona. – Nie mogłem spać, może trzy godziny i to nad ranem. Przespałem się chwilę po obiedzie i to wszystko. Nie przygotowywałem się specjalnie do tego występu. Nigdzie nie wychodziłem. Siedziałem w hotelu – przekazał.
Rezultat 20,94 metra to dla biało-czerwonego najlepszy wynik od lutego 2023 roku. Wtedy pchnął 21,10 metra. – Wiedziałem, że mogę pchnąć nawet 21 metrów. Dwa lata już tyle nie pchnąłem, teraz było blisko. Może to dobry prognostyk na sezon. Nie myślałem o tym żeby wejść w konkurs takim dalekim pchnięciem. Wszedłem do koła i pomyślałem, że można spróbować. Wszystko udało. Trochę szczęścia i poleciało. A nerwy? Były od pierwszej kolejki. W końcówce byłem też zmęczony. Tempo zrobiło się bardzo szybkie. Trzy kolejki w 15 minut. Fajnie, że się udało – podsumował.
Haratyk w niedalekiej przeszłości zmagał się ze zdrowotnymi dolegliwościami. Przekłada się to także na styl, w którym pcha. – Mam nie tyle problem z łokciem, co z techniką. Nie ma sensu tego ruszać, bo nie wiadomo, jak bardzo jest z tym źle. Mnie to już nie rusza. Teraz borykam się z techniką, zdrowie generalnie jest – zakończył
Dla Polaków był to dziewiąty medal mężczyzn w historii pchnięcia kulą podczas mistrzostw Europy. Niestety, kolejny nieudany występ miał Konrad Bukowiecki, który nie przebrnął eliminacji.
Zmagania we Włoszech można oglądać na antenach Telewizji Polskiej, TVPSPORT.PL, naszej aplikacji mobilnej i SMART TV.
1
3:24.34
2
3:24.89
3
3:25.31
4
3:25.68
5
3:25.80
6
3:32.72
1
7.01
2
7.02
3
7.06
7.07
5
7.10
6
7.10
7
7.12
8
7.14
1
4922
2
4826
3
4781
4
4751
4569
6
4487
7
4455
8
4413
9
4400
10
4362
11
4357
12
4277
13
4181
-
1
20.69
2
19.56
3
19.26
4
19.11
5
18.91
6
18.89
7
18.67
8
18.41
1
8:52.86
2
8:52.92
3
8:53.42
4
8:53.67
5
8:53.96
6
8:54.60
7
8:55.62
8
8:57.00
9
9:04.90
9:06.84
11
9:07.20
-
1
1.99
2
1.95
3
1.92
4
1.92
5
1.92
6
1.89
6
1.89
8
1.85
9
1.80
1
3:04.95
2
3:05.18
3
3:05.18
4
3:05.49
5
3:05.83
6
3:08.28
1
1:44.88
2
1:44.92
3
1:45.46
4
1:45.57
5
1:45.88
6
1:46.47
1
7:48.37
2
7:49.41
3
7:50.48
4
7:50.66
5
7:51.46
6
7:51.77
7
7:55.83
8
7:55.83
9
7:56.41
10
7:56.98
11
7:57.18
12
7:59.81
1
2:11.42
2
2:12.20
2:12.59
4
2:12.65
5
2:14.24
6
2:14.53
7
2:14.58
8
2:15.91
9
2:16.10
10
2:17.83
11
2:19.29
12
2:22.28
13
2:23.00
-
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.