Pięć setów, ponad cztery godziny gry i kilka gwałtownych zwrotów akcji. Tak w skrócie opisać można finał męskiego Rolanda Garrosa. Alexandra Zvereva 6:3, 2:6, 5:7, 6:1, 6:2 pokonał odporniejszy w batalii mentalnej Carlos Alcaraz.
Po wycofaniu się z turnieju Novaka Djokovicia stało się jasne, że French Open 2024 będzie szczególnym turniejem. Po raz pierwszy od 2004 roku zwycięstwo w imprezie miał odnieść ktoś spoza czwórki Novak Djoković, Rafael Nadal, Roger Federer, Stan Wawrinka.
Do finału awansowali Alcaraz i Zverev. Pierwszy, dzięki zwycięstwu nad nowym liderem rankingu – Jannikiem Sinnerem, drugi po kilku wygranych z uznanymi nazwiskami (między innymi Rafaelem Nadalem).
Mecz o trofeum od początku obfitował w zwroty akcji. To jeden, to drugi przejmowali inicjatywę. Lepiej zaczął Hiszpan, który wygrał pierwszego seta 6:3. Za chwilę skuteczniejszy był Niemiec, który domknął drugą partię wynikiem 6:2.
Trzecią odsłonę znów lepiej zaczął Alcaraz. Po przełamaniu do zera i wygranym wyrównanym gemie serwisowym prowadził 5:2. Przewagę jednak roztrwonił. Zverev wygrał pięć gemów z rzędu i tylko set dzielił go od pierwszego wielkoszlemowego triumfu w karierze. Do zwycięstwa nie umiał jednak doprowadzić.
Najpierw czwartą partię bez historii 6:1 wygrał Alcaraz, a potem w piątym, szybko uzyskał przewagę przełamania, którą utrzymał już do końca. W przedostatnim gemie zdołał jeszcze raz wygrać serwis rywala i cały mecz domknął wynikiem 6:2.
Dla Hiszpana to trzeci wielkoszlemowy triumf w karierze i pierwszy na French Open (wcześniej wygrywał na US Open 2022 i Roland Garros 2023).
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.