Aleksandra Lisowska, która poprawiła rekord życiowy w półmaratonie na 1:12.06, zajęła w Rzymie odległą 29. lokatę. Wynik nie może zadowalać, bo dwa lata temu wywalczyła... złoto. Biało-czerwona miała ochotę płakać. Opowiedziała również, jakie ma podejście do zbliżających się zmian na jej ukochanych dystansach.
Korespondencja z Rzymu
Nie tak występ we Włoszech wyobrażała sobie mistrzyni Europy sprzed dwóch lat z Monachium. 29. lokata w żaden sposób nie zadowoliła biało-czerwonej. – Najchętniej bym się popłakała. Wydawało się, że jest forma życiowa, bo dobrze czułam się na treningach. Liczyłam na rekord życiowy i ten padł, ale liczyłam też na lepsze miejsce. To był jednak pierwszy start w tym roku i do tego bieganie na prędkościach. Nie czułam się zbyt dobrze. Było zbyt szybko. Myślałam, że na trasie się rozkręcę i na ostatnich pięciu kilometrach przyspieszę. Wiedziałam, że to nie jest ten dzień. Odpuściłam już na początku. Do tego z minuty na minutę pogoda miała być coraz gorsza. Miało być coraz cieplej. Jestem trochę rozczarowana – przekazała.
Słabsza dyspozycja mogła być spowodowana powrotem do występów po urazach, z którymi zmagała się w ostatnich miesiącach. – Zabrakło mi trochę startu szybkościowego. Wcześniej planowaliśmy występ na 10 kilometrów, ale ze względu na kontuzję ścięgna Achillesa i problemy z kolanem, trzeba było zmienić plany. Takie przetarcie przed półmaratonem byłoby dla mnie dobre. Najważniejsze są teraz igrzyska olimpijskie w Paryżu. Trzeba się skupić na tym celu – dodała.
Za kilka dni – bo już 15 czerwca – Polka ponownie wyjedzie do Kenii. Czeka ją kolejny wymagający okres przygotowawczy. – W tym kraju są idealne warunki do treningu. W Paryżu mają być dwa podbiegi – trzynasto- i 35-procentowy. Nie ukrywam, że dotychczasowe przygotowania były już bardziej pod Paryż i profil trasy na igrzyskach – mówiła.
Lekkoatletka została zapytana także o zapowiedzi dotyczące tego, iż bieg maratoński nie wróci już do programu mistrzostw Europy. Mają go bowiem zastąpić rozgrywane – co dwa lata – od 2025 roku mistrzostwa Europy w biegach ulicznych. 33-latka nie jest zadowolona z tego pomysłu. Pierwsze tego typu zawody mają mieć miejsce w kwietniu przyszłego roku w Brukseli.
– To zabolało wszystkich maratończyków. Fajnie by było uczestniczyć w tej imprezie, która ma miejsce w Rzymie. Chciałabym nadal biegać maraton. Mam nadzieję, że chociaż odczujemy, że ten nowy format to nadal są mistrzostwa Europy. Chcą nas rozdzielić z innymi konkurencjami. Wolę opcję taką, jak jest teraz. Tutaj jest klimat. My kończyłyśmy na stadionie, w kolejnych dniach możemy na niego przyjść i pokibicować. Finiszowanie na Stadio Olimpico, to było coś pięknego. Nie chcę, żeby w kolejnych latach było inaczej – podsumowała.
Zmagania we Włoszech można oglądać na antenach Telewizji Polskiej, TVPSPORT.PL, naszej aplikacji mobilnej i SMART TV.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.