Carlo Ancelotti udzielił wywiadu włoskiemu "Il Giornale", w którym skrytykował nowy format Klubowych Mistrzostw Świata, które odbędą się za rok. Trener obchodzący w poniedziałek 10 czerwca swoje 65. urodziny zapowiedział, że Real Madryt odrzuci zaproszenie do rozgrywek. Szybko przyszła reakcja od rywala zza miedzy – Atletico.
Klubowe Mistrzostwa Świata mają rozpocząć się 15 czerwca 2025 i potrwać prawie miesiąc. W przebudowanym turnieju wystąpią 32 zespoły. Świat piłki nożnej zaczął protestować ze względu na zwiększenie ryzyka kontuzji piłkarzy i wydłużenie sezonu. Na mocne słowa pozwolił sobie Carlo Ancelotti.
– FIFA może o tym zapomnieć, piłkarze i kluby nie wezmą udziału w tym turnieju. Pojedynczy mecz Realu Madryt jest wart 20 milionów, a FIFA chce nam dać taką kwotę za cały puchar. To negatywne. Podobnie jak my, inne kluby odrzucą zaproszenie – powiedział "Carletto" dla "Il Giornale".
Legendarny włoski trener z góry założył, że inne zespoły momentalnie przystąpią do sprzeciwu wobec nowych rozgrywek. Zupełnie inny stosunek do sprawy ma lokalny rywal mistrza Hiszpanii – Atletico Madryt. Władze "Los Colchoneros" w krótkim materiale dla dziennika "AS" oznajmiły: "Nasze stanowisko do szacunek dla instytucji, tak jak robiliśmy to w przeszłości. Będziemy szanować decyzje FIFA, UEFA, federacji i La Ligi". Zdaniem dziennikarzy tego medium, miejsce Realu w rozgrywkach mogłaby zająć nawet Barcelona.
Ateltico dodało także, że broni interesów klubu "z wnętrza systemu", a nie próbując go atakować. W rozgrywkach ma wystąpić 12 klubów z Europy: Chelsea, Manchester City, Real Madryt, Bayern Monachium, Paris Saint-Germain, Inter, Porto, Benfica Lizbona, Borussia Dortmund, Juventus Turyn, Atletico Madryt i RB Salzburg.
Klubowe Mistrzostwa Świata odbędą się w dniach 15 czerwca – 13 lipca 2025 roku w Stanach Zjednoczonych.
6 - 1
Walia
2 - 5
Francja
3 - 2
Dania
4 - 1
Niemcy
1 - 3
Hiszpania
1 - 2
Belgia
1 - 1
Szwajcaria
4 - 3
Islandia
4 - 1
Walia
4 - 0
Holandia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1019 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.