{{title}}
{{#author}} {{author.name}} / {{/author}} {{#image}}{{{lead}}}
{{#text_paragraph_standard}} {{#link}}Czytaj też:
{{link.title}}
{{{text}}}
{{#citation}}{{{citation.text}}}
Główny sponsor wycofuje się z PGE FKS Stali Mielec. Strata wyniesie sześć milionów złotych

Jeszcze nie rozpoczął się sezon PKO BP Ekstraklasy, a Stal Mielec znalazła się w sporych problemach. Jak poinformował Jarosław Koliński z "Przeglądu Sportowego", główny sponsor firma PGE przedwcześnie wypowiedziała umowę i wycofała się ze wspierania klubu. Oznacza to stratę aż sześciu milionów złotych.
Kiedy mecz o Superpuchar? Jest komunikat PZPN
Główny sponsor wycofuje się ze Stali Mielec!
Stal Mielec z powodzeniem poczyna sobie w Ekstraklasie. Odkąd wróciła na najwyższy szczebel, notuje systematyczny progres. Poprzedni sezon zakończyła na 11. miejscu. Dzięki mądremu zarządzaniu wyszła też z długów pozostawionych przez poprzednich działaczy.
Przed prezesem Jackiem Klimkiem i jego współpracownikami kolejne trudne wyzwanie. Trzeba będzie załatać dziurę po wycofaniu się firmy PGE, czyli głównego partnera. Jak poinformował "Przegląd Sportowy", na mocy tej umowy klub otrzymywał sześć milionów złotych.
Był w niej jednak zapis o rozwiązaniu z miesięcznym wypowiedzeniem. Zdecydowano się z niego skorzystać i 2 lipca klub poinformował o jej zakończeniu. To oznacza spore kłopoty.
Pierwotnie współpraca miała potrwać jeszcze co najmniej rok. Przedwczesne przerwanie mocno komplikuje sytuacje finansową. Nowy sezon PKO BP Ekstraklasy rusza 19 lipca.
AKTUALIZACJA
– Oczywiście, że obecne wydarzenia są dla naszego klubu dużym problem, tym bardziej, że za 20 nasza drużyna rozegra już swój pierwszy mecz w sezonie 2024/2025 PKO BP Ekstraklasy. Tylko dzięki działaniom przeprowadzonych przez Prezesa Jacka Klimka, Stal w ostatnich latach zaczęła jako jeden z nielicznych Kubów wypracowywać zyski. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu i wybudowanej "poduszce finansowej" możemy przystąpić do rozgrywek PKO BP Ekstraklasy – powiedział o obecnej sytuacji w klubie rzecznik prasowy Mateusz Prokopiak.
– Faktem jest, że od sierpnia na koszulce znajdować się będą dwa wolne miejsca na logotypy. Jednak biorąc pod uwagę, że Stali Mielec jest jedynym klubem reprezentującym nasze województwo w PKO BP ekstraklasie, jestem przekonany, że wiele podmiotów będzie chciało zareklamować się na naszych koszulkach meczowych – dodał.

