| Piłka nożna / Reprezentacja kobiet
Letnie okno transferowe jest szeroko uchylone dla reprezentantek Polski. Kilka z nich zmieniło już barwy, podpisując kontrakty z klubami będącymi wielkimi markami. Ewa Pajor trafiła do Barcelony, Dominika Grabowska do Hoffenheim, Nikola Karczewska do Milanu, a Kinga Szemik do West Hamu. I to prawdopodobnie nie koniec zmian.
👉 Przedłużył kontrakt i... odszedł z klubu. "Chciałem walczyć o miejsce w składzie"
Kalendarz sezonu ułożył się w taki sposób, że ostatnie mecze eliminacji Euro 2025 rozgrywane są w lipcu. To jeden z najgorętszych reprezentacyjnych okresów. W ostatnim czasie kilka z kadrowiczek dokonało zmian barw. Największy krok wprzód wykonała Pajor. Została piłkarką Barcelony, będącej w tym momencie najlepszym klubem na świecie.
Zaskakujący ruch stał się udziałem Karczewskiej. Napastniczka dwa lata temu wyjechała do Tottenhamu, a w ubiegłym sezonie została wypożyczona do Bayeru. Dla Leverkusen strzeliła aż 10 goli – była najskuteczniejsza w drużynie, wyprzedzając drugą Karolinę Vilhjalmsdottir o pięć trafień. Jednej bramki zabrakło jej, by zakończyć sezon na drugim miejscu wśród strzelczyń Bundesligi, tuż za plecami Pajor.
Po tak dobrym roku Karczewska znów zmieni środowisko, bo ani nie zostanie w Niemczech, ani nie wróci do Londynu. Zagra za to w AC Milan. Do stolicy Anglii powędruje natomiast Szemik. Nasza bramkarka ma zastąpić Mackenzie Arnold między słupkami w drużynie Młotów. West Ham w przyszłym sezonie zamierza walczyć o więcej niż utrzymanie. Obecną kampanię zakończył na jedenastym miejscu Women's Super League.
Do innej ligi przeniosła się też Grabowska. Pomocniczka trafiła z Fleury do Hoffenheim. To zespoły podobnej klasy, walczące o miejsca gwarantujące awans do Ligi Mistrzyń. Pierwszy był w poprzedniej kampanii piąty we Francji, a drugi – piąty w Niemczech.
WIELKIE MARKI DOMINUJĄ
– Myślę, że każdy zawodnik, młody czy doświadczony, musi wiedzieć, kiedy osiągnął taki moment, w którym powinien zmienić środowisko. Cieszy mnie, że dziewczyny grają na coraz wyższym poziomie i wchodzą do coraz trudniejszych środowisk, bo to będzie miało wpływ na grę reprezentacji – skomentowała transfery swoich kadrowiczek selekcjonerka Nina Patalon podczas konferencji prasowej.
Nie ulega wątpliwości, że nazwy takie jak Barcelona, Hoffenheim, West Ham United czy AC Milan rozbudzają wyobraźnię. To wielkie marki, znane doskonale kibicom. – Wiemy, że w niektórych klubach nazwa nie przekłada się na osiągnięcia. Ale wiemy też, że dla was, dziennikarzy czy mediów, ta nazwa ma znaczenie. Ponieważ dalej odnosimy się do męskiego futbolu. Ja jestem dumna z dziewczyn, bo trafiły do niesamowitych klubów. Tak, jak i ja. Mam nadzieję, że szybko się zaadaptujemy i że będzie to z korzyścią także dla reprezentacji – stwierdziła Pajor.
I ma rację. Bo warto pamiętać, że o ile jej Barcelona jest rzeczywiście klubem w kobiecym świecie topowym, o tyle już choćby Real Madryt czy Manchester United nie mają u kobiet takich notowań, jak w przypadku męskich sekcji. Przy obu wymienionych przejście ćwierćfinału Champions League byłoby rozpatrywane w kategoriach niespodzianki.
Niemniej, należy zauważyć też, że wielkie marki znane z męskiego świata zaczynają coraz mocniej dominować. Szczególnie w czołowych ligach. Nawet we Francji, która zdaje się umykać temu trendowi, ponad połowa drużyn z najwyższej klasy rozgrywkowej, to znane marki męskiego futbolu.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.